ZoSL §8/1 - Nahlížení do podkladů...
Dobrý den,
cit. §8/1 ZoSLNa základě písemné žádosti příjemce služeb je poskytovatel služeb povinen nejpozději do 5 měsíců po skončení zúčtovacího období…
- za „písemnou“ formu lze považovat i email („písemná forma“ <> „listinná forma“ !)
- nepíše se zde nic o formě doručení. Stačí tedy napsat žádost a vhodit ji do schránky členu výboru.
Neználek
Otázka:
- kdo by měl nést náklady na „reklamaci“ a náklady na podání „žádosti dle §8/1 ZoSL“?
Odpověď:
- lze ji započíst v rámci reklamace. A míním, že je chyba že to
přímo nestanoví §13/3 ZoSL
Náklady na vyřízení vznesené reklamace, je povinen zaplatit v prokázané výši druhé straně ta strana, která neměla ve vyřízení úspěch. Náklad je možno promítnout do pohledávky ihned.
Neználek
PS: §13/3 samozřejmě neexistuje. Ale měl by.
Jen doplním…
Termínem „písemná žádost“ se jistě myslí taková žádost, která obsahuje identifikaci žadatele a sdělení obsahu žádosti. Jsou-li tyto podmínky dodrženy v elektronické komunikaci, není problém použít i tuto formu (viz zákon č. 227/2000).
Ohledně způsobu doručení takové žádosti – to je věcí žadatele, jestli si nechá doručení potvrdit nebo ne. Jistě, stačí vhodit žádost do schránky. Pak ale příjemce může tvrdit, že tam nic nebylo.
„…Pak ale příjemce může tvrdit, že tam nic nebylo…“
- U nás nemáme pro SVJ samostatnou schránku. Je proto možné doručovat do schránky kteréhokoliv člena z výboru. Pošťačka hází dopisy předsedovi – podle něčeho jej pozná…
- Doručení poštou je sice průkaznější než tvrzení, že jste to tam vhodil ale můžete se u toho nechat vyfotit jak vhazujete listinu dovnitř do schrány. Ono totiž ani v případě že posíláte žádost poštou nelze prokázat, co jste vlastně zaslal. Klidně to mohla být pozvánka na schůzi zahrádkářů o které tvrdíte, že to byla žádost dle §8/1 zák. o službách.
Neználek
Žijete v omylu. Poštovní schránka člena výboru je jeho soukromou schránkou a s SVJ nemá vůbec nic společeného.
Poslední komentáře