"změna účelu užívání stavby"

Vložil Anonymous, 5. Březen 2008 - 10:16 ::

Prosím Vás, můžete mi vysvětlit co všechno si mám představit po pojmem „změna účelu užívání stavby“. Děkuji Jája.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 5. Březen 2008 - 10:54

    Asi takto: Bydlíte v bytě, který je kolaudován jako byt. Chcete z něj udělat nebytový prostor, třeba ordinaci, atelier, dílnu. K tomu potřebujete souhlas stav. úřadu. Následuje projekt, vyžádaná stanoviska účastníků řízení (určí stav. úřad). V SVJ je to souhlas všech vlastníků v domě, krom jiných. Třeba hasičů, hygieniků..... Potom realizace, rekolaudace a končí to zápisem do KN. Nic jednoduchého to není. Jana

    Vložil Anonymous, 5. Březen 2008 - 14:24

    Ordinace, atelier jsou ještě poměrně bezproblémové změny, u dílny záleží, zda krejčovská, nebo oprava motocyklů. Co ale s chovem hadů, kovářskou dílnou, lakýrnickou dílnou apod.?

    PetrF

    Vložil David Prchal, 5. Březen 2008 - 17:06

    Krejčovskou dílnu provozujeme na streše 6 podlažného paneláku se 102 jednotkami, bez hluku a problému. I když domem a hlavním vchodem prochází lidi. Podmínky, ale byli těžké pro každého zákaznika jezdíme ke vchodu. A navíc jsme museli mít k provozu souhlas všech 102 majitelů bytových jednotek.

    David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 5. Březen 2008 - 11:48

    …no a když to bude pořád byt, nic se v něm nebude bourat ani měnit jen se změní způsob vytápění (z centrálu na vlastní), je to změna v užívání?

    Vložil Anonymous, 5. Březen 2008 - 12:03

    Ano. Zasahujete do spol. částí, což vytápění je. A potřebujete souhlas všech vlastníků. To není rozumné, jestli vám to projde, stejně se budete finančně podílet na nákladech vytápění celého domu. Jana

    Vložil Anonymous, 5. Březen 2008 - 13:18

    …to sice budu,přesto se to vyplatí.děkuji

    Vložil 566a567, 7. Březen 2008 - 15:49

    Dobrý den!

    Pročpaxe Vám vyplatí přejít na lokální vytápění?

    To nemůže vyjít. Budete dále platit základní složku podle vyhlášky, což bude, a to jistě tak společenství upraví i kdyby to doposud bývalo bylo 40 : 60, na 50 : 50. Potom platíte základní složku dále polovinou nákladů po přepočtení na metry čtverečné topené plochy. To nemůže vycházet levněji.

    A pokud jdete do této akce proto, že platíte za teplo hodně, máte spatně spočítané úlevy. I kdybyste měli jít do soudního sporu (a asi na to prachy mít budete, když jste připraveni dělat etážové topení), tak vydupejte spíš správné úlevy podle polohy místností.

    V klasickém paneláku platí, že 5% slevíme v místnosti s oknem na východ, 10% v místnosti s oknem na sever, a 5% připočítáme místnosti s oknem na jih. západní místnosti mají nulu. Potom platí že dvě okryté stěny 20% úlevy, tři odkryté stěny 30% úlevy. Je to však dost složité, protože tohle se dá použít tak leda v naprosto klasickém paneláku.

    Věřím, že vykoumáte nějaký rozumný postup také, a že Vám bude umožněno zjistit, že nákladově je byt v paneláku vlastně na úrovni „pasivního“ domku.

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil johan (bez ověření), 27. Listopad 2008 - 15:24

    jestli je to někdo z paneláku tak si dovedu představit, že to je nějaký šetřílek uprostřed baráku, nejlépe kde je kompenzační smyčka a celou zimu má zavřené topení protože mu to vytopí sousedi a připadá mu zbytečné topit. Takové chytráky taky znám:-)))

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".