Zasklení balkónu - zimní zahrada

Vložil Fůrie, 4. Březen 2018 - 9:08 ::

Zdravím, mám dotaz na někoho, kdo toto už řešil, nebo na toho, kdo zná právní stránku věci. Balkón náleží z bytu, je započítáný do m2. Ráda bych si ho nechala od nějaké fy zasklít, udělat tzv.zimní zahradu. Prostudovala jsem naše stanovy a tam není nic o ohlášení úpravy, takže si teoreticky každý může za dveřmi dělat co chce, ale nesmí ohrozit další spolumajitele v domě. Čili, musím třeba mít souhlas stavebního úřadu, nebo obce? Musím mít projekt od projektanta? A když máme na dům půjčku na zateplení? Dům je zateplený, balkony ne. Záruční lhůta na zateplení už vypršela. Díky za pomoc.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Grunt, 12. Březen 2018 - 18:41

    Určitě je to změna vzhledu domu, takže v první řadě bych zběhl na Stavební úřad a zjistil si jejich požadavky. Balkón je sice malý, ale váha dvojskla či trojskla, jednoduché tam doufám dávat nebudete, ještě v nějakém rámu, budou dohromady něco vážit. Proto než půjdete na úřad, tak musíte toto vědět, aby byli schopní objektivně poradit, čili mít nějakou cenovou nabídku firmy, která to bude dělat a mít tam váhu uvedenou. Dle mého, v případě lehké a snadno odstranitelné konstrukce,kdy nebudete zasahovat do nosných částí domu, to Stavební úřad řešit moc nebude a mohlo by to být jen na ohlášku. Na druhou stranu je možné, že se jim to nebude zdát a budou chtít doplnit zprávu statika a zcela jistě i požární zprávu a k tomu už bude i projekt. Z něčeho tyhle dvě zprávy musí vycházet, k tomu projekt je. Projekt i změnu vzhledu musí odsouhlasit 3/4 vlastníků a to doložit s projektem s žádostí o stavební povolení na úřad. Počítám, že za to dáte kolem 10–15tis než vám vůbec úřad něco povolí a celé toto pak nemusí schválit vlastníci v rámci stavebního řízení, i když vám to před tím na schůzi povolí. Je to takový paradox. A než se do toho všeho pustíte, tak si hlavně zjistěte, jestli je balkon opravdu váš, protože tomu moc nevěřím. Balkón je nosná deska a nedílnou součástí domu, která nelze odkoupit, takže ani vlastnit. Máte jen právo užívání a to je něco úplně jiného. To si radši ověřte z listiny Prohlášení vlastníka budovy.

    Osobní rada, vykašlete se na sklo a dejte polykarbonát. Je lehký a Stavebnímu úřadu se tak vyhnete. Měla by pak stačit ohláška a pro SVJ souhlasy vlastníků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 5. Březen 2018 - 16:23

    Pořízení zasklení balkonu nepodléhá stavebnímu řízení ani ohlášení stavby. Pokud nebude sklo vážit 5 tun nepotřebujete ani statika o projektu nemluvě. V rámci dobrých vztahů je vhodné požádat o souhlas souseda na jehož balkonovou podlahu systém zavěsíte. Ubezpečíte ho, že hmoždinky nepoškodí izolaci jeho balkonu. Nikdo jiný není instalací dotčen. Zasklení balkonu se nepovažuje za změnu vzhledu.

    Vložil Zadavatelka Fůrie (bez ověření), 6. Březen 2018 - 17:40

    Díky!

    Vložil Hubert (bez ověření), 4. Březen 2018 - 21:48

    Dulezite je co je v prohlaseni vlastnika .. rozdeleni spolecnych prostor.

    S ohledem na skutečnost .. je to soucasti obalky budovy .. predpokladam, ze je to soucast spolecnzch prostor ..urcite stavebni povoleni, tam Vam reknou min souhlas 3/4 vlastniku

    Pak je tady otázka, odkud tu zimni zahradu chcete vytapet … zvetsuje se vytapena plocha a ostatní tim při vyuctovani tepla budou znevyhodneni

    každý může za dveřmi dělat co chce … nemůže … nesmí se to dotykat nosnych casti, spolecneho zarizeni, vzhledu domu a pod ..

    Vložil Zadavatelka Fůrie (bez ověření), 6. Březen 2018 - 17:40

    Vytápět z bytu, nemáme centrální topení. Topíme si každý sám, někdo kotlem na tuhá paliva, někdo plynem.

    Vzhled domu nijak nenaruším, zasklení chci až za hranou zábradlí, čili vzhled zůstane stejný, ani zábradlí neodstraním.

    Nosných částí se to nedotýká, není to společná část domu, mám ho započtený v m2 v bytě.

    ?
    Vložil radka2222 (bez ověření), 6. Březen 2018 - 18:16

    Vzhled zůstane stejný? To bude nějaké speciální neviditelné zasklení?

    Vložil Já Fůrie (bez ověření), 11. Březen 2018 - 10:27

    Stejný tak, že ji nebudu zvětšovat, zmenšovat, nebudu odstraňovat hrazení. Nebudu ho zastřešovat.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 11. Březen 2018 - 10:49

    Po zasklení očividně bude vzhled domu jiný.

    Vložil efwfw (bez ověření), 4. Březen 2018 - 17:20

    Řešil jsem to minulý týden. Stavební povolení, mění se vzhled domu, takže dle vašich stanov asi si souhlas shromáždění. U nášeho domu si stavební úřad vyžádal i posudek statika.

    Vložil Fůrie, 4. Březen 2018 - 19:20

    A super, díky. No stanovy, ty my sice máme, ale jen úplně jednoduché, na 3 A4 :D O stavebních úpravách tam máme jen to, že nesmíme omezovat a ohrožovat další spoluvlastníky. Žádné schvalování na shromáždění ve stanovách nemáme. Takže první cesta na stavebák. Jo a ještě, máte projekt od projektanta, nebo není potřeba? Díky.

    Vložil TURL (bez ověření), 5. Březen 2018 - 6:43

    Ano projekt taky

    Vložil P_V (bez ověření), 4. Březen 2018 - 20:07

    První cestu za předsedou. Proč se mu vyhýbáte, kouše snad? Od toho tam je, aby dal radu.

    Vložil Zadavatelka Fůrie (bez ověření), 6. Březen 2018 - 17:43

    Předsedovi se nevyhýbám, jenže on ví ještě míň, než já. Bohužel. Když nedělá účetnictví, schůze, písemné vyúčtování a pod., nebude vědět ani to, jak v tomhle postupovat.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 4. Březen 2018 - 10:05

    Na stanovy se moc nespoléhejte, kolikrát je to lidová tvořivost a nemusí tam být vše. Směrodatné jsou zákony (vizte OZ o bytovém spoluvlastnictví).
    A to chcete skutečně zasklít balkon a ne lodžii? Řekl bych, že ten prostor máte ve výlučném užívání, nikoli váš, to by dost dobře nešlo, pak byste ho mohla „shodit“. Budete potřebovat souhlas vlastníků a zřejmě bude chtít k tomu své i váš stavební úřad (jak kde, třeba se poptat). Měníte vzhled stavby.

    Vložil Fůrie, 4. Březen 2018 - 10:59

    Je to balkón, ne lodžie. Má 2m na délku a 1.30 na šířku, krátké strany byly řešeny prodlouženým zábradlím. Když se dům zateploval, tak krátké strany dozdili až k dalšímu balkónu, tak z toho vznikl takový králičí kotec. Je to malá nudlička, že které vidíte jen před sebe. Balkón máme započítaný přímo k bytu. Jako metry. Souhlas vlastníků bude problém, tu se každý stará jen o své a nechce nic řešit. Ale díky za rady, možná nejlépe skočit na stavební úřad a pořešit to rovnou tam.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".