zákon x stanovy

Vložil alek (bez ověření), 15. Duben 2011 - 9:42 ::

Dobrý den, poprosila bych o rychlou radu. Potřebovali bychom kvůli rekonstrukci zvýšit příspěvek na m2 do FO. Podle zákona stačí souhlas více jak 50%, podle našich stanov 75% vlastníků (dle jejich podílu na společných prostorách). Je v tomhle případě zákon nadřazen Stanovám nebo platí přísnější norma? Děkuji a omlouvám se, pokud to už tady někdy bylo.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Vjerusha, 3. Září 2011 - 23:47

    Nějak si nejsem jistá, že jsem správně vyčetla odpověď.

    Zákon – Vlastníci jednotek jsou povinni přispívat na náklady spojené se správou domu a pozemku. Pokud dohoda neurčuje jinak, nesou náklady poměrně podle velikosti spoluvlastnického podílu.

    Stanovy – Člen společenství je povinen hradit stanovené příspěvky na výdaje spojené se správou domu…, a to poměrně podle velikosti spoluvlastnického podílu na společených částech domu.

    Otázka: Lze si sjednat jiný poměr?

    Děkuji za odpověď.

    Vložil lake, 4. Září 2011 - 0:25

    Paní Vierusho,

    v tomto vláknu jste ani nemohla vyčíst správnou odpověď. Toto vlákno se totiž od počátku zabývá zcela jinou otázkou než se Vy ptáte. Řešila se zde otázka jakou většinou si mohou vlastníci jednotek změnit celovou částku příspěvků na správu. Odpověď zní: hlasováním nadpoloviční většiny přítomných podle § 11 odst. 2 ZoVB.

    To, co zajímá Vás, jste si už našla v § 15 odst. 1 zákona, je to tam jasně uvedeno: ke změně poměru přispívání je nutná dohoda (všech).

    lake

    Vložil Clever butt (bez ověření), 17. Duben 2011 - 15:52

    Píšete, že „podle zákona stačí souhlas více jak 50%…“. Takhle to ale v zákoně nestojí. Místo slovesa „stačí“ je v zákoně použit přísudek „je zapotřebí“, což je zásadní rozdíl. V případě, že by v zákoně bylo, že „stačí 50%“, tak by stačilo 50% bez ohledu na stanovy. Je-li však podle zákona „zapotřebí 50%“, pak vaše stanovy nejsou se zákonem v rozporu a jsou v tomto bodě platné.

    (Dávejte si větší pozor na citace zákona.)

    Vložil svjvmt, 16. Duben 2011 - 10:35

    podle zákona padajícího … zcela logicky tedy od nejvyšší normy dolů, od nejvyšší právní síly – Ústava …

    Vložil LukášP (bez ověření), 15. Duben 2011 - 10:13

    Domnívám se, že pokud jste si ve stanovách určili, že v některých věcech budete postupovat přísněji než v zákoně, tak to budete muset odsouhlasit podle stanov, tzn. 75% vlastníků (nepíšete jestli všech nebo přítomních, to je podstatný rozdíl!!!). Ale lake Vám to asi řekne přesněji s citací na nějaké paragrafy.

    Vložil alek (bez ověření), 15. Duben 2011 - 17:15

    Děkuji za odpověď. Do Stanov se na tohle podívám, ale momentálně je u sebe nemám:) Jen mě zajímalo, zda má zákon vždy přednost nebo ne. Krásný víkend

    Vložil Anonymoussss (bez ověření), 16. Duben 2011 - 9:23

    ANO

    Anonymoussss

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".