Využívání společných prostor domu
Máme v domě v suterénních místnostech společené prostory – kočárkovnu, sušárnu a místnost bývalé prádelny. Tyto místnosti jsou už dlouhá léta zcela nepoužívané. Tak se stalo, že si někteří do těchto prostor nastěhovali nějaký zřejmě nepoužívaný nábytek. Moje otázka zní: Může výbor oznámit své rozhodnutí, že pokud si majitelé těchto věcí tyto neodstěhují k určitému datu, výbor zajistí vyklizení a odvoz sám? Až vlastník těchto věcí zjistí, že propásl tuto „informaci“ a nábytek tam nenajde, nebude mít výbor problém? Může výbor takto postupovat? Není to v rozporu s některými právními předpisy? Mohou mít vlastníci názor, že místnosti se budou využívat např. jako klubovna, takový přechodný skla (jako nyní) nebo jinak tyto prostory využívat v souladu s názorem většiny? Samozřejmě že nepůjde o komerční využití, pouze pro obyvatele domu. Děkuji za odpovědi a s pozdravem Ivana R.
Vážená paní Ivana R.,
danou záležitost by mohl řešit váš „Domovní řád“, včetně nakládání s odloženou věcí ve společných částech domu, ke které se po výzvě nikdo nehlásí.
V souladu s vašima stanovama je výbor, případně shromáždění, povinno zajistit v domě pořádek-úklid v zájmu všech vlastníků (pro užívání prostor i jinými vlastníky, z pohledu požárně bezpečnostního a hygienického).
Současně může být v Domovním řádu, stanovách či „Pravidlech…“ stanoveno, že po dobu výhradního užívání některým vlastníkem vyjmenovaných společných částí domů za účelem „uskladnění“ např. nábytku, je poplatek – příspěvek na dlouhodobou zálohu (tzv.FO) 500,–Kč za každý měsíc (30 dní) – jako kdyby si tyto prostory pronajal.
Matějka
Nepíšete, zda je Vám známo, čí jsou předměty neoprávněně uskladněné ve společných prostorách domu. Od toho se odvíjí výběr možných řešení, je-li vlastník věcí znám, je možné napž. sjednat smlouvu o nájmu prostor za účelem uskladnění věcí a tím stav legalizovat.
Poslední komentáře