vyúčtování ročních nákladů

Vložil Marcela Říhová (bez ověření), 13. Listopad 2011 - 20:20 ::

V našem domě mají některé byty komory mimo byt, některé uvnitř bytů. Po zvolení do funkce místopředsedkyně SVJ jsem přišla na to, že po celých 10 let správní firma dělala roční vyúčtování nákladů za teplo tak, jako by všechny byty měly komory mimo byt. Náklady za teplo rozúčtovávala podle podlahové plochy, nájemci nebytového prostoru s použitím koeficientu (1,2) Když jsem poukázala na nesprávné rozdělování nákladů, správní firma mně obvinila ze lží, že neváhám studovat staré materiály, že se zabývám dávno neaktuálními problémy a s nikým z mých předchůdců nebyly takové potíže. Samozřejmě že nebyly, protože nikdo si nepřečetl např. vyhlášku 372/2001 Sb. aj. Správní firma i zbylí dva členy výboru se k věci postavili tak, že je to prostě minulost. Ani s návrhem na výměnu správní firmy jsem neuspěla. Konečně můj dotaz – můžeme po správní firmě požadovat opravu vyúčtování a pokud ano, jak daleko zpětně. Děkuji za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 13. Listopad 2011 - 22:06

    Marcela Říhová napsala: „… správní firma dělala roční vyúčtování nákladů za teplo tak, jako by všechny byty měly komory mimo byt.“

    Pro rozúčtování tepla je ovšem zcela bezvýznamné, zda komora je v bytě, nebo mimo byt.

    Doporučuji v první řadě, abyste se seznámila se zněním vyhlášky č. 372/2001 Sb., to je základní předpoklad. Dále se zamyslete a nečiňte zbytečné a unáhlené kroky. Zejména se zdržte šíření poplašných zpráv o chybách ve vyúčtování v minulých letech, neboť reklamační lhůta už jistě uplynula. Odhaduji, že se zabýváte (možná neexistující) chybou ve výši maximálně pár procent účtovaných částek.

    Ve vašem domě se zřejmě náklady počítají v souladu s vyhláškou č. 372/2001 Sb. podle započitatelných podlahových ploch, nikoliv podle podlahových ploch, jak nesprávně píšete (viz použití koeficientu 1.2 pro nebytové prostory). Pokud naleznete nějaké chyby, ať jsou opraveny před následujícím vyúčtováním.

    Chce-li někdo zpětně napadnout provedené vyúčtování jako konečný spotřebitel, má na to jako vlastník jednotky pevně danou lhůtu, která nesmí být kratší než 21 dnů od seznámení s vyúčtováním (§ 7 odst. 2 písm. (i) vyhlášky), avšak nesmí být delší než sedm měsíců ode dne ukončení zúčtovacího období. Nelze ani zpětně napadnout společenstvím schválená pravidla rozúčtování, platně přijatá podle § 11 odst. 4 ZoVB, pokud od jejich schválení uplynula doba šesti měsíců (§ 11 odst. 3 ZoVB). Zařiďte se podle toho.

    lake

    Vložil ZoVB: "vyúčtování služeb" není "platební rozkaz" (bez ověření), 14. Listopad 2011 - 1:19

    Vyjádření k příspěvku,

    „Vložil lake, 13. Listopad 2011 – 22:06“


    Vážený pane Lake,

    Vaše citace:


    „Zejména se zdržte šíření poplašných zpráv o chybách ve vyúčtování v minulých letech, neboť reklamační lhůta už jistě uplynula.“


    Vážený pane Lake,

    „vyúčtování služeb“ není „platební rozkaz“. Pokud vlastníku jednotky vznikl nedoplatech (a ničeho nereklamoval), bude muset „společenství“ před soudem prokázat, že nedoplatek vznikl, a v jaké výši.


    Údajný nedoplatek se nestává splatným pouhou absencí reklamace.

    Pane Lake.


    Vyúčtování „služeb“ není platební rozkaz ve smyslu o.s.ř.


    ZoVB

    V Praze, dne 14.11.2011

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".