Vybírání firem

Vložil Anonymous, 24. Listopad 2010 - 15:37 ::

Dobrý den.Při vyhledávání jednotlivých SVJ za účelem nabídky svých služeb, jsem narazil na tento portál. Rád bych něco podotkl: Často /většinou/ se stává,že výbor společenství v podstatě nezajímá cenová nabídka a předem slyším-my máme svého malíře.Nebo-preferujeme místní firmu. Nebo-no,nabídku dát můžete ale pan xy má kamaráda a ten nám to udělá. Nic proti ALE-pak se mnohdy dozvím,že oni čísi kamarádičkové byli mnohdy i o 100% dražší,nemluvě o „výsledku“ jejich práce a nepořádku jaký po sobě zanechali. Opravdu jsou SVJ tak bohaté,že si mohou dovolit takto plýtvat penězi nájemníků???Proč si nájemníci lépe nehlídají činnost svých výborů a jejich způsob hospodaření s jejich financemi? Co si mám myslet o šéfíkovi SVJ,kterému dám např nabídku na malbu schodiště za 6 000,– i s úklidem a on si vybere malíře se kterým chodí na pivko a jehož nabídka je 12 000,– bez úklidu???Nechce-li někdo reagovat veřejně,může na 1989malbynate­ry@seznam.cz Jir­ka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anaj (bez ověření), 25. Listopad 2010 - 18:39

    Jirko,v prvním SVJ jsem byla přesedkyní výboru od r.2002–2008,ve druhém výboru SVJ jsem místopředsedkyně a to od r.2009.Ať jsme prováděli jakékoliv práce a nyní se chystáme měnit sklepní okna, po té co se na shromáždění členů SVJ taková akce odsouhlasí, výbor by měl oslovit více dodavatelských firem. Je pravda, že dobrých firem je hodně, oslovujeme pouze čtyři, zpracujeme přehled, který je vyvěšen na vývěsní desce s tím, že v souladu se stanovami, využíváme korespondenční hlasování, výbor doporučí firmu a ne vždy je to firma, která poskytuje nejlevnější služby. Firmu však vybírají členové- majitelé BJ , nemusí respektovat doporučení výboru . Je to otázka jednoho týdne ode dne rozeslání poptávky a všem tento způsob výběru vyhovuje.

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 1. Prosinec 2010 - 8:17

    Vážený pane Jirko, je nasnadě se podívat do Stanov Společenství ,zda není povinnosti výboru oslovovat více firem. V našm Společečnství je to tak že předsedkyně nedává nikomu nic vědět i když je to povinností dle Stanov. Na doporučené dopisy neodpovídá.

    Anonymousss

    Vložil PeDuPles (bez ověření), 25. Listopad 2010 - 17:26

    Vážený pane Jirko,

    přečetla jsem si pozorně Vaše příspěvky v této i sousedící diskuzi a ráda bych Vám sdělila následující:

    Jsem předseda SVJ, mám ještě dva členy výboru, ale ti vždycky počkají jak hlasuji já a pak se přidají. Takže řekněme, že rozhoduji v SVJ ve všem, co nemusí řešit shromáždění. Protože toho nezneužívám a vždy se chovám ve prospěch svého SVJ, jsem již za polovinou druhého pětiletého funkčního období a předpokládám, že pokud nenastanou nějaké nepředvídatelné okolnosti jako smrt nebo ztráta bytu, budu předsedou nadále a to hodně dlouho.

    Podle mého názoru Váš pohled na dění v SVJ je velice zjednodušený a zkreslený. Například já měsíčně dostávám do schránky nebo mejlem desítky až stovky nabídek od firem, které provádějí práce související se SVJ – malířů, instalatérů, zedníků, dlaždičů a spousty dalších. Kdybych měla všechny tyto nabídky číst a archivovat, nespala bych a neměla už bych dneska v bytě nic jiného.

    Dále, vezmeme-li příklad malířství a natěračství, jen kliknutím do oborového rejstříku na Seznamu mi v mém městě vyjelo 81 firem. Kdybych měla dělat výběrové řízení tím, že je všechny obešlu a pak budu zpracovávat a vyhodnocovat všechny nabídky, tak bych taky nedělala nic jiného než výběrová řízení. Představte si, že většina předsedů to dělá ve volném čase.

    Takže Vám to řeknu na rovinu – za těch osm let, co se v branži a mezi kolegy předsedy pohybuji, jsem si opravdu udělala přehled o tom, kdo a jak a za kolik mi v domě práce nejlépe udělá. Dokonce zcela nepokrytě preferuji angažování vlastníků nebo jejich příbuzných, protože ti si nedovolí práci odfláknout, neboť bychom je tady uštěkali nebo umlátili.

    A víte Vy co? Většina našich dvorních dodavatelů je na roztrhání, kolik mají práce, protože věhlas kvalitního řemeslníka se rozkřikne rychle a ani si sám nemusí dělat reklamu, tu mu dělají vděční zákazníci. Ovšem stejně tak rychle se drbnami po sídlišti i za jeho hranice roznese fušér.

    Neberte to tak, že s Vámi nesouhlasím. Je možné, že někde se nepravosti opravdu dějí. Ale ve většině případů je to asi tak, jak píšu. Vezme se firma, se kterou jsou dobré zkušenosti z minula, protože vidina ušetřených pár tisíc nestojí předsedovi za to riziko, že se bude plazit kanálama a platit nápravnou akci poté, co vybere firmu novou, levnou a špatnou.

    Vložil vladan, 1. Prosinec 2010 - 8:00

    Bohužel jako předseda tuto odpověď chápu, nicméně výběrové řízení já zpracovávám, výběr obeslaných firem je na výboru společenství popř. vlastníci mohou při schvalování max. částky, která vždy u nás předchází vlastnímu řízení navrhnout jim známou firmu na obeslání. Toto se mě zdá nejspravedlivější.

    Ještě k paní PeDuPles – líbí se mě Vaše samolibost v tom, že předsedou budete ještě dlouho, to samé mohu tvrdit i já, protože u nás to nikdo jiný dělat (potažmo) zadarmo nechce. Takže jsem jeden z doživotních předsedů.

    Vložil PeDuPles (bez ověření), 1. Prosinec 2010 - 8:56

    Pane Vladane,

    můžu Vás ubezpečit, že se v mém případě nejedná o samolibost, ale realitu – při poslední volbě výboru se ti dva členové předchozího nechali opětovně zvolit až po dlouhém ukecávání, že se po nich opravdu nadále nebude nic chtít :-)

    Jinak co se týče výběrových řízení, u plánovaných a tím pádem schvalovaných akcí se vždycky ptám hned na shromáždění, jestli někdo může nějakou firmu doporučit. Sejde-li se jich víc, obesílám je, stejně jako znám-li jich víc já nebo jde-li o finančně náročnější akci.

    Odmítám ale dělat výběrové řízení třeba na výměnu topení na chodbě a podobné malé prácičky. To pak řeším tak, že juknu na internet na místně obvyklou cenu, oslovím již ověřeného dodavatele a je-li jeho nabídka rozumná, dál to neřeším a zadám. Cena přece nemůže být jediným kriteriem výběru.

    Vložil Anonymous* (bez ověření), 25. Listopad 2010 - 8:33

    Vážení předsedové a ostatní orgáni SVJ. Když zde tak hojně dokážete diskutovat o různých smyslech a nesmyslech, proč nedokážete tazateli zodpovědět jeho jednoduchý dotaz k výběru firem? Jak postupujete ve Vašich SVJ?

    Vložil Anonymou (bez ověření), 25. Listopad 2010 - 9:06

    Anonymous*, možná je to tím, že tazatel Jirka nepoložil žádnou smysluplnou otázku. Na jeho řečnické otázky je škoda času odpovídat. Co si má myslet o určitém předsedovi výboru, když… je jeho problém a ne problém můj. Tož tak.

    Vložil vladan, 25. Listopad 2010 - 8:44

    Jako předseda jasně říkám, že o nutnosti příslušné práce rozhodne shromáždění s max. částkou, po té vypíši výběrové řízení dle 137/2006 Sb a je plně v kompetenci výboru pro jakou firmu se rozhodne. V žádném případě nerozhoduji před vlastníky nikam by to nevedlo. Doufám, že to takto stačí. Jen dodávám, že cena není vždy rozhodující záleží na referencích, termínu atd. Myslím, že je to průhledné a jednám plně v souladu se stanovami.

    Vložil Malíř natěrač, 25. Listopad 2010 - 9:17

    v souladu se stanovami. Nejedná tak ale každý. O tom mluvím. Vy to totiž píšete tak,jak by to mělo být. Leckde to tak i je. Leckde ne.

    Vložil vladan, 25. Listopad 2010 - 9:24

    Já se to snažím dodržet, ale jsou i vyvímky bydlíme na vesnici tak samozřejmě elektrikáže atd bereme našeho souseda z obce, ale na velké práce se držíme zákona

    Vložil Malíř natěrač, 25. Listopad 2010 - 9:29

    moje sympatie pane Vladane. Přeji hezký den.

    Vložil vladan, 25. Listopad 2010 - 10:07

    Děkuji, ale když člověk jedná a žije poctivě není to na sympatie . To je snad samozřejmé. Pokud ne je to smutné, ale opravdu stačí rozumně myslet a ceta na upozornění nekalostí se vždy najde, myslím poctivou cestu ( ne mstu ).

    Vložil filda (bez ověření), 24. Listopad 2010 - 18:45

    Tak za prvé: SVJ neplýtvá penězi nájemníků, protože žádné nájemníky nemá. Za druhé: Je věcí jenom a jenom členů SVJ zda si nechají nebo nenechají plýtvat svými penězi. Na a za třetí: hledám dobrého spolehlivého malíře s přijatelnou cenou. Kdepak má takový malíař sídlo?

    Vložil Iveta (bez ověření), 30. Listopad 2010 - 17:05

    Pane Fildo, ani nevíte, jak moc s Vámi souhlasím. Ještě bych to upřesnila: kde vůbec bydlí nějaký, jakýkoliv malíř ochotný pracovat? Jsme maličké Společenství a je čím dál horší problém sehnat vůbec nějakého řemeslníka (kvůli zakázce za 10 000Kč se přece nebude nikdo obtěžovat, že?), takže něco jako výběrové řízení je pro nás k smíchu.

    Vložil Malíř natěrač, 24. Listopad 2010 - 19:21

    Já netvrdím,že SVJ vlastní nájemníky. Za 2. máte pravdu,je to věcí nájemníků a jejich chyba,že je jim v podstatě fuk, co se s jejich penězi děje. Za 3., mnohde se opravdu nezodpovědně vydává za služby a opravy mnohem víc,než je nutné. Za 4.,pokud v email. adrese u mého příspěvku vpíšete místo onoho záhadného at zavináč,můžeme se třeba i domluvit. Jinak působím zhruba v oblasti Praha-Havl. Brod,Pardubice,Hra­dec Králové.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".