Výběrové řízení

Vložil maryanna, 7. Červenec 2011 - 12:53 ::

Dobrý den,jsem začátečnice v oblasti SVJ, jen nedávno jsem se stala „vlastníkem“. Výbor rozhodl z FO vyměnit okna ve společných prostorách. Nikdo se mě neptal, na schůzi shromáždění se o tomto nediskutovalo, ani nehlasovalo. A navíc mohu jako vlastník přispět do výběrového řízení? Výbor ale výběrové řízení prý dělat nemusí. Prý sami vyberou toho nejlepšího dodavatele. Mám tři otázky: 1)Mohou se sami rozhodnout a okna z našeho FO vyměnit? 2)Musí vypsat veřejné výběrové řízení? 3)Jak jim v tom mohu zabránit? Se mnou jako s členem společenství výbor nekomunikuje a kontrolní komisi nemáme. Poradíte mi?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Karla (bez ověření), 7. Červenec 2011 - 13:31

    1– nemusí vypsat výběrové řízení 2– rozhoduje Shromáždění ( nadpoloviční většina vlastníků)

    ZJISTI CO MÁTE VE STANOVÁCH (PRÁVA a POVINNOSTI ČLENA SPOLEČENSTVÍ)
    a STRUKTURU SPOLEČENSTVÍ ?????????????­?????????

    Máte možnost podat na obchodní rejstřík podnět k porušení Stanov Společenství členy výboru( Člen Společenství má práva dle platných Stanov vašeho Společenství) Zejména : a- účastnit se veškeré šinnosti Společenství b- podílet se stanoveným způsobem na rozhodování Shromáždění c- volit a být volen, předkládat návrhy na zlepšení činnosti Společenství d- nahlížet do všech podkladů týkající se činnosti a na svůj náklad požádat o pořízení kopie či výpisu z těchto podkladů

    Karla

    Vložil maryanna, 7. Červenec 2011 - 13:39

    Prý mohu nahlížet jen do nových záležitostí, až od data na Kupní smlouvě bytu. K mému zájmu o dění ve společenství se výbor staví velmi odmítavě.

    Vložil Petr82 (bez ověření), 7. Červenec 2011 - 22:13

    Tak takové chování nechápu, pokud nemají co skrývat tak proč to neukáží a neysvětlí. V našem domě komunikace od založení SVJ vůbec nevázne. Jen potelefonu jsem vyřídil hovory za rok ve výši skoro 95hodin!!! a pokud se vám chování nelíbí kandidujte do výboru při další volbě.

    Vložil anon (bez ověření), 7. Červenec 2011 - 13:15

    Co zamená „stala jsem se vlastníkem“? Koupila jste byt?

    Stanovy jste četla? Zápisy ze všech předchozích shromáždění znáte? Tam je totiž skoro určitě odpověď.

    1. Nejspíše nemohou, ale co když se to někdy dříve schválilo?
    2. Skoro určitě ne, ve většině stanov toto není.
    3. Čemu chcete zabránit? Z dotazu totiž není jasné co vám vlastně vadí. Chcete tam snad okna montovat sama a levněji nežvybraná firma? Že budete mít nová a nejspíše lepší okna?

    Výbor byl zvolen právě proto, že má důvěru vybrat onoho „nejlepšího dodavatele“. A jen připomínám, že nejlepší není vždy ten nejlevnější.

    Předseda

    Vložil Karla (bez ověření), 8. Červenec 2011 - 14:01

    Anon nemáte pravdu že výbor rozhoduje " nejvyšším orgánem Společenství je Shromáždění a to rozhoduje.

    Anon – předsedo – vy neuznáváte Shromáždění Společenství.

    Karla a Pavla.

    Vložil jardaparda, 8. Červenec 2011 - 17:45

    Kromě názoru nicku anon jsou tu i jiný názory:
    http://www.portalsvj.cz/diskuse/jak-napadnout-neferove-hlasovani

    Někde holt výbor zastupuje vlastníky, a někde se výbor chová jako mistr světa, všechno rozhodneme my, všechno známe, všechno víme, na vlastníky prostředník vykouzlíme. Ale proč se opakovat... Když to takovejm výborům jejich pucfleci vlastníci žerou, je to jejich věc.

    Vložil anon (bez ověření), 8. Červenec 2011 - 16:57

    Nemáte pravdu. Rozhoduje výbor. Shromáždění řeší pouze pevně vyjmenované věci dané zákonem a stanovami. A zrovna výběrové řízení je věcí, které v 90% (můj odhad) řeší výbor protože ve stanovách se o tom nic nemluví. Vyplývá to z toho že většina SVJ má víceméně vzorové stanovy.

    Vy se tedy pletete. Kdyby všechno mělo řešit shromáždění tak se v SVJ neudělá vůbec nic (včas)!

    Navíc jsou věci na kterých se shromáždění nemůže snad nikdy shodnout (barva obkladů na chodbě) a věci které shromáždění může řešit opravdu těžko jako nějaké výběrové řízení. To vyžaduje hodiny jednání, porovnávání, vybírání, zvaní odborníků atd. Na shromáždění se maximálně dá předložit výsledek ke schválení.

    Předseda

    Vložil Taképředseda (bez ověření), 9. Červenec 2011 - 8:16

    Předsedo, teoretické výmysly nicku jardaparda nemá cenu ani číst, natož na ně odpovídat. On by chtěl všechny záležitosti „demokraticky komunikovat v několika variantách“ na shromáždění. Možná je z SVJ o 5ti jednotkách. :-)) To by nemusel existovat výbor a shromáždění by mohlo být každý týden, aby řešilo provozní záležitosti. Shromáždění má rozhodnout CO, ZA KOLIK a KDY dělat a o realizaci by měl rozhodovat výbor. Ale to teoretik nemůže pochopit.

    Vložil tata_FIDO, 7. Červenec 2011 - 13:17

    ad 1) výbor sám nic rozhodnout nemůže, od toho máte shromáždění vlastníků. kde si to případně odhlasujete

    ad 2) pokud vaše stanovy neříkají něco jiného, výbor není povinen dělat výběrová řízení (to, že je to více než vhodné ponechme stranou)

    ad 3) upozorněte je na rozpor vůči stanovám, svolejte shromáždění dle vašich stanov, pokud ani to nepomůže, co třeba nehospodárné nakládání se svěřenými prostředky?

    Vložil maryanna, 7. Červenec 2011 - 13:31

    Zcela určitě na shromážděních toto odhlasováno nebylo,neboť se splácí dlouhodobý úvěr. Naše stanovy konkrétně nerozlišují co je investice, modernizace či rekonstrukce. Možná je výměna oken „jen“ běžná oprava?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".