úhrada plateb spojených s užíváním domu v případě prázdného bytu
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné, aby vlastník bytu, který bydlí jinde, byt zatím nepronajímá, a tudíž byt je prázdný, aby nehradil za tento byt platby jako je úklid společných prostor, svoz popelnic, osvětlení domu apod. s poukazem na to, že byt je prázdný, a tudíž tyto služby vůbec nepoužívá? A v případě, že je povinen tyto platby nadále hradit, na který předpis lze odkázat. Děkuji předem za odpověď. Míra
Zákon 67/2013 §2:
Pro účely tohoto zákona se rozumí......osobami rozhodnými pro
rozúčtování služeb
- nájemce bytu a osoby, u kterých lze mít za to, že s ním budou žít
v bytě po dobu delší než 2 měsíce v průběhu zúčtovacího období,
nebo
- vlastník jednotky, pokud jednotku nepřenechal do užívání a osoby,
u kterých lze mít za to, že s ním budou žít v jednotce po dobu delší
než 2 měsíce v průběhu zúčtovacího období.
Takže vždy se počítá alespoň jedna osoba.
Jirka
Pokud je o odpadky (TDO), tak to řeší jednak zákon odpadech 185/2001 a dále místní vyhláška. Kvůli místní vyhlášce se např. hradí odpadky i na chatách a podobných rekreačních místech, i když se osoba zdržuje buď v bytě nebo na chatě, ale ne na obou místech současně. To se již řešilo nejen zde, stačí hledat. Nejste první, kdo to řeší, jak se asi domníváte. Odvoz popelnice stojí totiž stejně ať je poloprázdná (obyvatelé domu jsou na dovolené apod.) nebo plná.
Úklid a osvětlení domu by bylo logičtější v takových případech nehradit, ale hradí se.
Poslední komentáře