účetní uzávěrka SVJ
Povinnost SVJ je uveřejnit uzávěrku účetnictví, jak si myslím. Musí být tato uzávěrka schválená shromážděním SVJ? A když není, tak jak správně? Díky, M.
Už jste si četl ve vašich stanovách co tam o tom máte (i OZ)? Je tam co se stane, když se neschválí? Myslet a číst. A ještě zákon o účetnictví.
Účetní uzávěrka je zkrácené pojmenování činností prováděných při uzavírání účetních knih.
Pojem vymysleli účetní, v zákonu o účetnictví jej nenajdete.
Popis těchto činností najdete v Českém účetním standardu (ČÚS) č. 402 – Otevírání a uzavírání účetních knih.
Michale,
jedná se o účetní závěrku dle § 18 zákona o účetnictví.
Podle § 21a/2 ZoÚ se účetní závěrka zveřejňuje nejpozději do 12 měsíců od rozvahového dne bez ohledu na skutečnost, zda byla schválena.
Podle § 21a/9 ZoÚ se nemusí zveřejňovat u drtivé většiny SVJ výkaz zisku a ztráty.
Hezký den!
Pavel
Jak se, prosím, vkládá uzávěrka do rejstříku SVJ, slyšela jsem, že pouze elektronicky, protože SVJ je právnická osoba.
Kiko,
jak již vysvětlila paní Klainová, uzávěrka je „proces“ na jehož konci je závěrka.
Cituji z www.justice.cz
"Listiny ve formátu PDF je možné rejstříkovým soudů zasílat na kontaktní údaje, které jsou zveřejněny na internetových stránkách příslušného rejstříkového soudu a to následujícími způsoby:
1)Datovou schránkou
2)Na elektronickou adresu soudu (emailem)
3)Prostřednictvím online podání do Sbírky listin dostupného přes https://or.justice.cz/ias/ui/podani
4)Webovou aplikací ePodatelna dostupnou z www.justice.cz
5)Na technických nosičích dat CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW
Maximální velikost všech PDF dokumentů pro jedno podání zaslané datovou schránkou, emailem, online podáním nebo přes webovou ePodatelnu je 10 MB. Pokud bude velikost PDF dokumentu větší, je třeba listiny zaslat na technickém nosiči dat (poštou či osobně na podatelně soudu).
ad 1) Podání s listinami zaslané datovou schránkou podepsáno elektronickým podpisem být nemusí. To však platí pouze v případě, kdy jsou listiny zasílány z datové schránky osoby, která je ve veřejném rejstříku právnických a fyzických osoba zapsána, a které se založení do Sbírky listin týká. Pokud jsou listiny zasílány z datové schránky jiné osoby (např. advokát, účetní firma atd.) musí být podepsány uznávaným elektronickým podpisem nebo musí být přiložena elektronicky podepsaná plná moc, popř. plná moc, která byla autorizovaně konvertována, event. odkaz na plnou moc, která je již u soudu založena.
ad 2, 3, 4) Podání s listinami zaslané emailem, prostřednictvím online podání nebo webovou aplikací ePodatelna musí být podepsáno uznávaným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb. Tento požadavek vychází z ustanovení § 22 odst. 3 zákona č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a § 11 zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu.
ad 5) K technickým nosičům dat musí být přiložen průvodní dopis, který vlastnoručně podepíše statutární orgán. Pokud listinu zasílá jiná než zapsané osoba (advokát, účetní firma atd.), musí být přiložena podepsaná plná moc nebo odkaz na plnou moc, která je již u soudu založena."
Datová schránka nemusí být jen SVJ, ale může být i datovou schránkou člena statutárního výboru. I to soud akceptuje.
Hezký den!
Pavel
Účetní závěrka je platná, i když ji shromáždění neschválí a to z jakéhokoliv důvodu. I neschválená závěrka se vkládá do rejstříku. Ptáte se jestli je to správně? Na to se zeptejte vlastníků, jsou to jejich peníze.
Schválení účetní závěrky shromážděním vlastníků je u nás samozřejmostí, předtím výtisk vyvěsíme na nástěnce a rozešleme ji maily vlastníkům bytů. Pak teprve vybíráme nedoplatky a vracíme přeplatky za služby. Závěrku hned po schválení posíláme na rejstříkový soud.
Poslední komentáře