Svoz domovního odpadu
jsem vlastník byt.jednotky v SVJ a v souhrnném vyučtování máme platbu za svoz domovního odpadu(rozúčtováno na počet osob v bytě)a paralelně s tím platíme obci 400 Kč za komunální odpad v souladu se zákonem 185/2001 sb.,příloha 6. Zákon 185 také uvádí čeho se poplatek týká: (1) Poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů Může mi někdo vysvětlit čeho se poplatek ve vyúčtování týká a za co ho vůbec platíme?
Děkuji,bakaro
Vážený(á) pane(í) bakaro, zákonem o odpadech je stanoveno, že za odpad od občanů odpovídá obec a ta je povinna svojí vyhláškou stanovit způsob shromažďování, sběru, přepravy, … Takto stanovená vyhláška je závazná a platná pro všechny občany mající trvalý pobyt na území obce, tak pro rekreační objekty. Pokud obec ve své vyhlášce stanovila poplatek „na hlavu“, tzn. podle počtu trvale bydlících obyvatel v bytě či domě, jsou všichni občané povinni se tímto řídit a tento poplatek obci platit. Poplatek je zákonem stanoven od 250 – 500 Kč na osobu, přičemž výše poplatku by měla být vypočtena podle prokazatelných nákladů na sběr, svoz, likvidaci či třídění z předchozího roku vydělené celkovým počtem obyvatelstva, tzn. že poplatek by neměl být v takové výši, aby obec měla z toho zisk. Do celkových nákladů se počítá svoz a odstranění domovního odpadu, svoz tříděného odpadu, svoz nebezpečného odpadu, svoz velkoobjemového odpadu a provoz sběrného dvora (pokud toto všechno obec pro občany zajišťuje). Pokud je tento systém ve vaší obci nastaven a vy dle zákona platíte obci, musí se obec postarat o svoz vašeho odpadu, tím, že obcí nasmlouvaná svozová firma bude odvážet odpad od vašeho domu nebo ze sběrných stanovišť obcí určených a za tyto služby bude svozové firmě platit obec z vybraných poplatků od občanů a rekreantů (chalupářů). Pak je tedy zapotřebí vypovědět původní smlouvu na odvoz odpadu, kterou máte pravděpodobně jako SVJ uzavřenou přímo se svozovou firmou. Poněvadž podle ní vám svozová firma vystavuje faktury a následně se vám zohledňují v souhrnném vyúčtování. Pokud můžu poradit, než učiníte další kroky, nejprve zajděte na obec, zjistěte zda mají vyhláškou stanoven systém sběru, svozu, likvidace, … odpadu, pokud ano, jakým způsobem je zajištěn svoz od vašeho domu, když platíte řádně poplatky. Pokud se vám obec (prostřednictvím nasmlouvané firmy) postará o svoz odpadu, pak veškeré uzavřené smlouvy, které má SVJ se svozovou firmou doporučuji vypovědět, jelikož je svoz odpadu v této chvíli placen duplicitně. Pak je také možné, což už vám tady odepisoval někdo přede mnou, že v jednom účetním roce došlo k dělení obou systémů. Mohli jste do určitého data mít systém ten a od určitého data mohla platit obecní vyhláška. Takže se vám část nákladů promítla v souhrnném vyúčtování a zbytek roku jste platili obci poplatek. V tomto případě by ale poplatek měl být ponížen, jelikož výše poplatku se stanovuje na osobu a rok.
bakaro, je nesmysl, aby jste platili obojí…je také možné, že obci jste začali platit za odpadky až v průběhu roku, takže pak by to bylo správně :)
Bakaro… na tomto portále už nikomu radit nebudu, napíšu ti jak jsem to udělal já. Prostě placení za svoz komunálního odpadu přešel v našem SVJ na jednotlivé vlastníky. Každému vlastníku chodí faktura z obce a je svatý pokoj. SVJ má o jednu starost méně… JarekSVJ
Záleží na tom, kde bydlíte. Každá obec to má jinak. V Praze platíte za počet popelnic, jejich velikost a frekvenci vyvážení. V jiných obcích třeba 500,– na osobu. Ale obojí se neplatí nikde.
V Praze platíme Magistrátu za za počet popelnic, jejich velikost a frekvenci vyvážení. Zároveň máme smluvně zajištěny tzv.nadstandartní služby, které platíme Pražským službám a je to za vynesení a zanesení popelnic a odemykání a zamykání.
Poslední komentáře