SVJ neřeší nefunkční topení
Již přes dva týdny řeším s naším SVJ, že nám v bytě netopí radiátory, které jsou připojeny na jedné stoupačce. Druhá stoupačka v bytě topí bez problémů. Volám každý druhý den členům výboru a vždy v podstatě dostanu jen informaci, že se na to podívají. Včera mi dokonce bylo řečeno, že to je divné, když si stěžuji pouze já. Bohužel už jsem v koncí a nevím, jak je dotlačit k tomu, aby topení zprovoznili. Můžete mi zároveň někdo poradit, jestli v tomto případě mohu po nich požadovat i nějakou slevu nebo kompenzaci za to, že topení není funkční. Děkuji
Habrdlo,
chyba můžte být v termostatických hlavicích, či v ucpaných ventilech.
Nepíšete ale kdo je jejich vlastníkem. Možná, že je pouze Váš problém,
abyste si odstranil závadu na Vašem majetku.
Chyba může být v zavzdušnění radiátorů, což se odstraní buď použitím odvzdušňovacího ventilu, nebo povolením horního šroubení, dokud vzduch neunikne přes závit.
Poskytovatel služby „vytápění“ není povinen zajistit Vám, aby tělesa topila. Jeho povinností je vytápět budovu tak, aby vnitřní teplota vzduchu v místnostech odpovídala hodnotám podle vyhlášky č.194/2007 Sb.. Pokud tělesa netopí, ale teplota vzduchu v místnostech je v souladu s vyhláškou, pak nemáte nárok na jakoukoliv kompenzaci.
lake
lake,
my máme také problém s topením. Oddělali jsme hlavici a rozhýbali jsme tu "tyčinku", která uzavírá přívod vody. Takže v tomto to nebude. Nikdo nad náma ani pod náma si nestěžuje, takže jim to asi topí. Poraďte mi jak odvzdušnit radiátor, když na něm nemáme žádné ventily (pouze tu přívodní hlavici). Odvzdušňovací ventil mají pouze nahoře v posledním bytě. Tam to zkoušeli odzvdušnit, ale hned jim tekla čistá voda. Odpustili cca 0,5l vody. Pomohlo by odpustit víc vody? Ale kolik, aby se něco nenarušilo?
A když v létě SVJ měnilo ve sklepě nějaké staré ventily, ale vodu z topné soustavy nevypouštěli, mohlo dojít ke zavzdušnení? A nemáme potom nárok aspoň na překontrolování celé soustavy? Když se tady nebudeme dohadovat komu radiátory patří! a řekneme, že patří vlastníkovi bytu.
(Je to staré klasické topení)
Děkuji za jakékoliv rady.
Doporučuji komunikovat o daném problému písemně- adresovat na SVJ. Co je psáno, to je dáno. Pak můžete požadovat případnou náhradu za provedené opravy jak Vám je doporučeno. Jinak výbor může tvrdit, že o ničem nevěděl, že žádnou informaci od Vás nedostali, a prokažte, že jste s nimi o tom hovořil. Také bych si přečetla Vaše prohlášení vlastníka, kde je uvedeno co patří do společných částí domu a co je vlastnictvím jednotlivých vlastníků. My v prohlášení máme otopnou soustavu uvedenu jako společnou část domu, měřáky jež provádí odečty jsou ale vlastnictvím jednotlivých vlastníků.
„měřáky jež provádí odečty jsou ale vlastnictvím jednotlivých vlastníků“
Což znamená, že vlastník jednotky může měřák přemístit, vyměnit za jiný, odstranit, zničit. Je to jeho vlasnictví.
No to může, ale dopadne stejně, jako kdyby byly společné. Dost se mu prodraží platby za teplo, viz vyhláška č.372/2001 Sb.
Nenapsal jste zásadní věci, např.: kdo vlastní radiátory, zda je radiátor nový nebo původní – ten může být zanešený, zda máte správně nastavený termoregulační ventil, jaký je tlak vody v topné soustavě, atd.
Snad víc než o kompenzaci jde o topení, ne? Nejste v posledním patře zavzdušněn? Pozvěte si instalatéra a účet dejte správci. Není vaší věcí starat se o provoz společných zařízení, která jsou pro užívání bytu nezbytná.
Poslední komentáře