Správa podle práva

Vložil Zájemci o profesionální správu domu (bez ověření), 27. Červenec 2017 - 14:39 ::

Dobrý den,

prosíme o doporučení softwaru, případně správní společnosti, která respektuje účinnou právní úpravu.

Trochu jsme poptávali, a jsou to samé fondy, nerespektování § 1180 občanského zákoníku, nerespektování § 7 zákona 67/2013 Sb., „náklady na správu“ označují odměnu správní společnosti a další nesoulady terminologie a postupů s právem.

Děkujeme.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Dudekk (bez ověření), 28. Červenec 2017 - 15:12

    Dělali jsme tento rok výběrové řízení a poptali cca 50 firem v Praze. Výsledek tristní. Nakonec si děláme vše sami a účetní nám vede účetnictví. Ty firmy vůbec neví, co mají dělat, neví nic o SVJ. Je mi z toho opravdu smutno. To, že některé dokonce neměly ani příslušná oprávnění, ani nemluvě.

    Vložil Pavlína R. (bez ověření), 28. Červenec 2017 - 15:09

    Naše profesionální firma vesele matlá dohromady služby a správu. Vysvětlit si to nenechá.

    Vložil tep (bez ověření), 27. Červenec 2017 - 17:20

    Vidím, že máte jasnou představu o tom, co požadujete po mandátní firmě. Na Vašem místě bych bral firmu která je blízko, která má potřebný SW pro vedení evidencí – většinou stačí Excel s prezentací na webu a program pro vedení podvojného účetnictví. Poptal bych se v sousedních domech kdo pro ně pracuje a pak bych jednal s případným mandatářem, za kolik by pracoval pro vaše SVJ. To, co firma nedělá dobře, bych dal do mandátní smlouvy, aby to firma musela dělat dle vašich požadavků. Tím rozšíříte obzor pracovníků správcovské firmy – doškolíte si je ke svému obrazu. Obsluhu elektronického bankovnictví si přece dělá SVJ samo – tam máme nastaveno dodavatelům tepla, vody a elektřiny povolení k inkasu z účtu SVJ a u ostatních faktur už jde většinou jen o malé částky (dům je po revitalizaci) a většinou dostáváme faktury v elektronické formě – papírových faktur už máme minimum. Mandatáři posíláme elektronické výpisy z účtů SVJ – papíry po bance nepožadujeme. U mandatáře si též musíte zpočátku ohlídat nastavení všech procesů, které pro vás mandatář dělá a pak už jeho činnost jen kontrolujete. Největší částku platíme za teplo, a proto máme k dispozici v Excelu sešity pro rozúčtování nákladů na teplo, teplou vodu i kontrolní rozúčtování nákladů na teplo pro jednotlivé byty.

    Vložil R.T. (bez ověření), 27. Červenec 2017 - 18:18

    „doškolíte si je ke svému obrazu“

    Třeba nechce doškolovat začátečníka, ale hledá profesionála, který to má zmáknuté.

    Vložil tep (bez ověření), 27. Červenec 2017 - 19:29

    Je mizivá pravděpodobnost, že na tomto portálu najde zadavatel dotazu profesionála, který mu vyhoví ve všem (včetně ceny za poskytnuté služby). Já si vážím i svého času, proto ze zkušenosti vím, že je výhodné mít mandatáře nablízku, i když si většinou mailujeme. Občas je třeba zajít za účetním s papírovými doklady. Na ježdění nemám doma auto z aktuálních reklam, ale auto z druhé ruky, které pokryje většinu potřeb rodiny za přijatelnou cenu.

    Vložil tep (bez ověření), 28. Červenec 2017 - 19:29

    Firma původně dělala pro SBD a když převzala i SVJ, používala u nich fond oprav místo dlouhodobých záloh na opravy. Když jsem je upozornil, že SVJ může mít fondy jen ze zisku, opravili to promptně. To bylo ještě dlouho před NOZ, který přinesl klíčový § 1180. Vše, co se týkalo aplikace tohoto § nebylo věcí mandatáře, ale procesů v SVJ. Mandatář nám jen do účetnictví dle našich požadavků navedl další analytické účty pro společnou část domu ve výlučném užívání některých vlastníků.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".