Souhlas s akcí "zateplení domu"

Vložil svbj1640, 7. Listopad 2007 - 10:28 ::

Chtěli bychom zateplit panelový dům. Svoláváme schůzi společenství vlastníků, na které o akci necháme hlasovat. Nepodařilo se nám ale doposud zjistit, zda se jedná o změnu vzhledu domu, ke které bychom potřebovali 100% souhlas všech vlastníků nebo jestli stačí souhlas 75% vlastníků. Zcela jasno nemáme také v tom, kolik % hlasů potřebujeme na ev. úvěr pro tuto akci. Za radu předem děkujeme.

SVBJ 1640

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil JirkaF (bez ověření), 22. Červen 2011 - 9:19

    Dobrý den všem.CHtěl bych upozornit na §11 odst.5 zákona o vlastnictví bytů, který říká, že pokud se týká změny stavby, je zapotřebí 100% hlasů=spoluvlas­tnických podílů. Dle zákona stavebního 183/2006 Sb. je v §2 odst.5 čl.c)de­finováno, že změna stavby je i zateplení pláště stavby. Takže všeobecně uváděných 75% je bohužel pouhý alibismus a zákonodárce se opět předvedl, jak už v této zemi bývá zvykem. Jirka

    Vložil tomcat (bez ověření), 28. Červen 2011 - 9:49

    bohuzel je tam napsano ze na modernizaci staci 3/4 souhlasu vlastniku

    Vložil Anonymous, 7. Listopad 2007 - 10:59

    Z čeho vycházíte že na změnu vzhledu je potřeba 100% hlasů?

    Jinak zateplení je podle mě vždy změna vzhledu domu.

    P.L.

    Vložil Pavel, 7. Listopad 2007 - 12:01

    Tazatel asi vychází z § 13/3/druhá věta ZoVB. To by platilo např. pro zasklení balkonu.

    Ale pokud bude zateplení provádět SVJ (a jinak to ani nejde) použil bych § 11/5 ZoVB tj. 3/4 všech.

    Co se týče úvěru, záleží na stanovách, protože to ZoVB neřeší. Pokud to neřeší ani stanovy, tak úvěr může schválit jen výbor. Ale doporučuji schválit na shromáždění nadpoloviční většinou přítomných.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 7. Listopad 2007 - 14:44

    Pojem „vzhled“ nedefinuje ani stavební zákon, ten zná pod pojmem „Změna dokončené stavby“ zateplení pláště domu jako „stavební úprava“. Stavební úřady si však tyto pojmy z hlediska požadavku na „ohlášení“ neb „stavební pobvolení“ vykládají nejednotně.

    V hlasování o zateplení jsem stejného názoru jako p.Pavel, ale v případě, že by banka vyžadovala nějakou formu zajištění úvěru, jsem názoru, že by kvorum hlasování mělo být závislé na požadovaném způsobu zajištění př. souhlas s ručitelským závazkem, zástava BJ ev, jiná forma.

    V případě zájmu, bližší informace o problematice zateplování, možnostech financování, státní dotace a j. na k.kolar@cen­trum.cz

    Vložil Anonymous, 7. Listopad 2007 - 13:46

    Jen bych dodal – výbor tak může učinit za splnění dvou podmínek, a to i) otázka není výslovně upravena ve stanovách a ii) shromáždění si nevyhradí ve smyslu ust. § 9 odst. 11 ZoVB o této otázce rozhodnout. Potom také záleží na konkrétní formě zajištění předmětného úvěru (zejména pokud by byla pohledávka peněžního ústavu jakožto obligačního věřitele zajištěna zástavním právem k jednotkám).

    Vložil Anonymous, 7. Listopad 2007 - 13:49

    Tak my to máme za sebou. Na zateplení 75% a na úvěr 50%. Takhle to požadovala i banka. Souhlasilo 95% vlastníků.

    Vložil Jana Holanova, 7. Listopad 2007 - 14:45

    Pokud vím, tak hlasování 100% hlasy bylo zrušeno, o zateplení domu hlasuje 75% a úvěr schvaluje 50%, to bychom asi nic neudělali.

    Vložil Anonymous, 7. Listopad 2007 - 15:08

    Jano, já Vám odpovídám z našich poznatků. 100% hlasování je na změnu stavby a do zásahu do společných prostor. A pokud 75% vlastníků nesouhlasí se zateplením, tak to asi máte smůlu.Jinak musíte přesvěčovat a přesvěčovat.Ale vemte si, že to uskutečníte bez souhlasu vlastníků a následně budete čelit třeba trest.oznámení, že jste svévolně něco ujednala. A s úvěrem je to to samé. 50% musí souhlasit. Alena

    Vložil Pavel, 7. Listopad 2007 - 22:46

    Paní Aleno, na slovo „musí“ jsem alergický. :-))

    Pokud nemáte ve stanovách, že úvěr odsouhlasuje shromáždění, tak „nemusí“.

    Pokud odsouhlasení požaduje např. banka, prosím, jde o smluvní vztah, se kterým souhlasí obě strany.

    Ale obecně „musí“ 50% nemá oporu v zákoně.

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Anonymous, 7. Listopad 2007 - 18:42

    Máte s řešením prostřednictvím trestního oznámení nějaké skutečnosti? Josef K

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".