Rozvod kabelové televize a internetu v domě

Vložil MJ, 12. Leden 2011 - 12:14 ::

Dobrý den, do domu máme přiveden rozvod kabelové televize nebo internetu (UPC), který jsem chtěl využít, tzn. umožnit ze přívodní skříňky napojení do mého bytu (nutná kabeláž v domě). Výbor společenství mě toto neumožnil s tím, že můžu využít společnou TV anténu (pouze pro 8 programů) a internet si zabezpečit z pevné linky nebo vzduchem, což v obou případech je poruchové (z pevné linky využívám). Myslím si, že jsem omezován ve svých vlastnických právech. Může být s realizaci připojení nahrazen souhlas výboru např. rozhodnutím soudu?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil rivr, 12. Leden 2011 - 14:15

    Pokud jak uvádíte již UPC v domě je – pak lze mluvit o schválnosti ze strany Výboru.

    §91/6 zák.151/2000
    „Vlastník domu, bytu nebo nebytových prostor je povinen umožnit uživatelům tohoto domu, bytu nebo nebytových prostor příjem rozhlasového a televizního vysílání provozovatelů ze zákona za podmínky, že v místě příjmu je signál přiměřené kvality. Dále je povinen umožnit zřízení vnitřního telekomunikačního rozvodu, včetně koncového bodu. Dojde-li mezi vlastníkem domu, bytu nebo nebytových prostor a uživateli tohoto domu, bytu nebo nebytových prostor ke sporu o rozsahu této povinnosti, rozhodne obecný stavební úřad

    To je důvod proč se neztotožňuji s tvrzením že: „…Výboru není nic do toho jakým způsobem se chcete připojovat…“

     rivr

    Vložil lake, 13. Leden 2011 - 11:43

    Pane rivr, s mým tvrzením se ztotožňovat nemusíte. I tak je správné.

    Tazatel položil v úvodním příspěvku otázku: "Může být s realizaci připojení nahrazen souhlas výboru např. rozhodnutím soudu?"

    Poskytl jsem mu správnou odpověď, že výboru do toho nic není. Výbor totiž nemá oprávnění k jednání ani ke zřízení věcného břemene týkajícího se společných částí domu. Není tedy pro vlastníka jednotky ani pro poskytovatele partnerem. Věcné břemeno bude zřízeno na základě smlouvy s vlastníkem nemovitosti.
    Tím samozřejmě není ani výbor, ani SVJ.

    lake

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 12. Leden 2011 - 12:41

    Pokud vím tak operátor před zavedením kabeláže do domu si nechával podepsat od majitele věcné břemeno na kabeláž po domě. Obraťte se tedy na poskytovatele, určitě tento dokument najde. Předpokládám že současný výbor tento dokument „nemůže najít“ ale poskytovatel ho určitě dohledá. U nás to bylo sepsáno ještě s firmou DatelKabel, ale tyto smlouvy přecházejí i na UPC.

    Vložil Anonymousssssssssssssss (bez ověření), 12. Leden 2011 - 12:26

    To je nehorázné jednání výboru. Nemusíte žádat žádný výbor. Pouze si nahlásit připojení u kabelové televize, která provozuje kabelovou sítˇ v daném místě bydliště.

    Anonymoussssssssssss­sssssssss

    Vložil lake, 12. Leden 2011 - 12:23

    Domluvte se přímo s poskytovatelem. Vlastník domu je povinen strpět instalaci telekomunikačního vedení. Poskytovatel jistě zná svá oprávnění.
    Výboru není nic do toho jakým způsobem se chcete připojovat.

    lake

    Vložil MJ, 12. Leden 2011 - 13:01

    Doplňuji ještě svůj dotaz a reaguji na příspěvky. Výbor SVBJ na mou žádost ještě tvrdí, že přívod do domu byl ze strany UPC, nebo jeho právního předchůdce realizován, aniž by k tomu dal někdo souhlas – nevím co je na tom pravdy, protože v tu dobu se ještě jednalo o dům ve vlastnictví bytového družstva a já osobně v domě ještě v tu dobu nebydlel. Dále argumentuje ještě tím, že by bylo nutné dělat rozvod zˇpřívodní skříně do bytu, což by „hyzdilo chodby“ – podotýkám, že chodby jsou zdobeny plechařinou, ve které jsou všechny rozvody – to ale je původní a „tak to chodby nehyzdí“.

    Vložil rivr, 14. Leden 2011 - 13:03

    Ten souhlas o kterém se zmiňujete – jsme alespoň u nás měli přímo v KS – účelově. Ale 1/5 Vlastníků se připojila (poté co nám „někdo“ zničil STA). Takže jsme ji nechali i s ohledem na níže zmíněný §.


    Když jsem byl obyčejným Vlastníkem jednotky a chtěl jsem Internet – požadoval po mně ISP souhlas SVJ (§9/13). Ten jsem získal od našeho tehdejšího Výboru na základě rozhodnutí Shromáždění (ne jen pro mne jako Vlastníka ale pro konkrétního ISP – §11/2).


    V našem SVJ bychom nejprve 2-hou větu §91/6 zák.151/2000 vyložili tak, že
    SVJ souhlasí za podmínky: že s realizací ani s provozem nebudou SVJ vznikat jakékoli náklady“. Pokud by s tím Vlastník jednotky souhlasil – tak s tím bychom neměli problém.
    V opačném případě: necháme rozhodnutí dle 3-tí věty na stavebním úřadu.
     rivr

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".