Rozdíl ve spotřebě vody
Dobrý den, rád bych se optal zda-li jste někdo neřešil nesetkal se s následujícím problémem. Ve vyúčtováné celkové spotřebě vody nám za bytové jednotky došlo k rozdílu oproti celkové spotřebě vody na centrálním měřáku bytového domu. Rozdíl je docela značný skoro 30%. Předem díky za tipy jak toto pořešit.
Nám se loni stala tato situace: v r. 2011 zapsal předseda vodoměry 1.11. (VAS začátkemlistopadu), v r. 2012 12.12.! (VAS začátkem listopadu) a loni ji předseda zapsal 1.11. (VAS začátkem listopadu). Nemohli jsme se dopočítat. Chybělo 79m3. Nakonec nám došlo, že jsme měli zúčtovací období v r. 2012 o měsíc a půl kratší; peníz se vraceli, nikdo nedoplácel, byla spokojenost. Logicky letos bylo zúčtovací období o měsíc a půl delší, takže jsme si ten rok před tím hezky doplatili. Ale než jsme se dopočítali, tak to fakt trvalo. Renata
Rozdíly mezi FV a BV budou vždy, nikde v ČR nebyla popsána shodná spotřeba mezi faktur. vodoměrem a byt.vodoměry. V našem domě je roční rozdíl ve spotřebě 5%. Kontrola měsičních rozdílů je nepřesná- není proveden odečet na BV ve stejném čase. Zabýváme se tím delší dobu, to co zde uvádí „neználek“ je použitelné v rozsahu cca 20%. Bytový vodoměr nezaznamená malý průtok na př. na WC nebo tak i někteří vlastnící „cedí“ vodu bez měření. Dalším důvodem jsou pákové baterie- při každém rychlém zavření FV zaznamená malý posun v odběru /je to vyzkoušené/.Bylo zaznamenáno i znečištění /zanešení/ vtokových otvorů do turbinky BV a to zmenšuje záznam průtoku. Doporučuji měsiční odečty a občasnou kontrolu BV členem výboru SV. Zejména se však doporučuje vládě ČR zpětný převod vlastnických poměrů „českých“ vodáren do vlastnictví měst a menších regionálních center-pro snížení namravné ceny SV.
Situace z Prahy. Pokud citovaný rozdíl u nás převyšuje 25% a nezjistíme jiné důvody vzniku diference, požadujeme dodavatele vody PVK o přezkoušení domovního vodoměru. Přijedou, vodoměr odmontují, dají nový a odešlou k přezkoušení. Po provedení, obdržíme dopis vyhodnocení akce a protokol přezkoušení. Naše výsledky:
- dle přezkoušení vodoměr neodpoovídal předpisu, řešení – po odhadu akt. spotřeby na základě odběru z předchozích let je nám přiznán dobropis fakturace 76 m3 vody
- dle přezkoušení vodoměr odpovídal předpisu, řešení – náklady akce výměny a přezkoušení nám byly vyfakturovány a zaplatili jsme 3008 Kč.
Je to akce výdělečně riziková!
„…došlo k rozdílu oproti celkové spotřebě vody na centrálním měřáku bytového domu…“
- Nepíšete zda je rozdíl + nebo – a zda jde o TV nebo SV… ale stejně
je možností více,
Já se setkal s hromadou důvodů, proč je rozdíl jak kladný tak záporný:- někteří používají neověřené měřidlo dávno neplňující toleranci ±2% ale ±30%
- něčí spotřeba/y nebyly do rozúčtování zahrnuty nebo byly započteny vícekrát
- někdo „napíchl“ ve společných prostorech stupačku a pravidelně myje své auto
- někteří odmontovali své mechan.vodoměry, případně je „otočila“ nazpět až před odečtem
- „bílá holota“ poškodila stupačky a jejich černobílá havěť pak gejzír brala jako brouzdaliště
- měli jste „požární situaci“ a hasiči použili hydrant ve Vašem SVJ
- SVJ nebo jeho pověřenec neumí počítat nebo se neřídí Vašimi pravidly rozúčtování
- rozúčtovatel změnil bez dalšího vysvětlování metodu rozúčtování
- skroušený konečný spotřebitel neumí číst a rozdíl není 30% ale jen 3% :))
- tak si něco vyberte a jděte po tom…
Neználek'
Ve výčtu chybí jeden z nejčastějších důvodů:
- předávací (fakturační) vodoměr je vadný.
To by výbor měl okamžitě poznat, pokud kontroluje vývoj spotřeby vody každý měsíc. Jakákoliv nevysvětlitelná odchylka od průměru předchozích let znamená zpravidla vadný hlavní vodoměr.
Totéž platí pro náměry bytových vodoměrů: odchylka od běžné spotřeby bytu podle průměru za předchozí roky znamená, že je třeba provést orientační zkoušku vodoměru.
lake
Poslední komentáře