revize plynového kotle
Prosím poraďte, jak se zachovat když osoba bydlící v nájmu kde je plynový kotel (karma?) nemůže docílit opravu tohoto kotle majitelem bytu už asi 5 měsíců, není na něj ani revize. Opravář, který se na to byl podívat doporučil kotel vyměnit. Co si může nájemce k vlastníkovi bytu dovolit? Může odejít, i když smlouva o pronájmu trvá, nebo má kotel vyměnit sám a potom si to nechat proplatit?, ale na to nemá asi finance.
Řešení hledejte pod § 2208/1 NOZ:
Oznámí-li nájemce řádně a včas pronajímateli vadu věci, kterou má pronajímatel odstranit, a neodstraní-li pronajímatel vadu bez zbytečného odkladu, takže nájemce může věc užívat jen s obtížemi, má nájemce právo na přiměřenou slevu z nájemného nebo může provést opravu také sám a požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Ztěžuje-li však vada zásadním způsobem užívání, nebo znemožňuje-li zcela užívání, má nájemce právo na prominutí nájemného nebo může nájem vypovědět bez výpovědní doby.
Odpovědnost majitele plynového zařízení a doprovodné vyhlášky řeší zákony, hledejte zde řetěze „revize plynu“ a pod.
Poslední komentáře