pravidla pro vytápění 237_2014 Sb. a zákon 318/2012 Sb
Může se na SVJ vztahovat vyjímka z pravidel tj. neinstalovat měřiče a postupovat dle § 7 odst. (6) c)? Snižování energetické náročnosti budov (6) Pravidla pro vytápění, chlazení a dodávku teplé vody se nevztahují na dodávky uskutečňované
- v rodinných domech a stavbách pro rodinnou rekreaci,
- pro nebytové prostory za podmínky nepřekročení limitů stanovených prováděcím právním předpisem a neohrožení zdraví a majetku; nepřekročení limitů se prokazuje energetickým posudkem,
c) pro byty ve vlastnictví společenství vlastníků jednotek, pokud společenství vlastníků jednotek vyjádří souhlas5) s odlišnými pravidly, za podmínky nepřekročení limitů stanovených prováděcím právním předpisem a neohrožení zdraví a majetku; nepřekročení limitů se prokazuje energetickým posudkem.
říká – (1) Náklady na dodávku tepla a centralizované poskytování teplé vody se rozúčtují na základě ujednání poskytovatele služeb se všemi nájemci v domě, u družstevních bytů na základě ujednání družstva se všemi nájemci v domě, kteří jsou zároveň členy družstva, u společenství ujednáním všech vlastníků jednotek. Změna způsobu rozúčtování nákladů na dodávku tepla a centralizované poskytování teplé vody je možná vždy až po uplynutí zúčtovacího období.
Pokud by se všichni vlastníci dohodli, že rozúčtování se bude provádět třeba dle m2 vytápěné plochy, tak instalovat indikátory topných nákladů je defakto zbytečnost.
Zbytečnost určitě, avšak podle zákona č. 406/2000 Sb. v platném znění povinnost. Takže si vyberte :-)
Jsou tam dvě chyby.
První chybu udělal autor zákona a zákonodárce: Mysleli si snad, že jeden a půl milionu bytů je „ve vlastnictví společenství vlastníků jednotek“.
Druhou chybu děláte Vy. Myslíte si snad, že pravidla pro vytápění, chlazení a dodávku teplé vody podle § 7 odst. 4 písmeno (d) zákona mají něco společného s povinností osadit registrující přístroje podle § 7 odst. 4 písmeno (a) zákona. Není tomu tak. Ty dvě povinnosti jsou odlišné.
lake
proč myslíte, že zákonodárce udělal chybu? Třeba se to opravdu týká jen TĚCH bytů, které jsou ve vlastnictví SVJ. Pokud jste tu v minulosti argumentoval, že si SVJ nakupují parkoviště za účelem údržby a správy domu, není proč, by si nemohly SVJ ke stejnému účelu pořídit i byty.
A právě na tyto byty se tedy § 7 odst. 6 písm. c) zákona č. 406/2000 Sb. vztahuje. Na byty ve vlastnictví jednotlivých vlastníků se to tedy logicky nevztahuje.
Pane lake, pokud to víte, mohl byste mi prosím vysvětlit, co konkrétně znamená v zákoně 318/2012Sb. Snižování energetické náročnosti budov § 7 odst.(6) písmeno c) pro byty ve vlastnictví společenství vlastníků jednotek, pokud společenství vlastníků jednotek vyjádří souhlas5) s odlišnými pravidly, za podmínky nepřekročení limitů stanovených prováděcím právním předpisem a neohrožení zdraví a majetku; nepřekročení limitů se prokazuje energetickým posudkem. O jaká pravidla, k čemu vlastně mohou vyjádřit souhlas? Děkuji
Ptáte se o jaká pravidla se jedná. Je to uvedeno v zákoně. Jde o pravidla pro vytápění, chlazení a dodávku teplé vody stanovená prováděcím právním předpisem (§ 7 odst. 4 písm. d zákona č.406/2000 Sb.).
Prováděcím právním předpisem v tomto případě je vyhláška č. 194/2007 Sb. v aktuálním znění. Pravidla tedy hledejte tam.
lake
VYHLÁŠKA 194/2007
kterou se stanoví pravidla pro vytápění a dodávku teplé vody, měrné ukazatele spotřeby tepelné energie pro vytápění a pro přípravu teplé vody a požadavky na vybavení vnitřních tepelných zařízení budov přístroji regulujícími a registrujícími dodávku tepelné energie.
§ 7a Vybavení přístroji registrujícími dodávku tepelné energie
(2) Zařízením pro rozdělování nákladů na vytápění je indikátor pro rozdělování nákladů na vytápění místností otopnými tělesy instalovaný na každém otopném tělese, indikátor instalovaný na odtokové trubce z otopného tělesa nebo přístroj se snímačem teploty vnitřního vzduchu ve vytápěném prostoru a teploty venkovního vzduchu ve dnech vytápění v otopném období s trvalým průběhovým záznamem rozdílů těchto teplot vzduchu za časový interval, kterým je počet dnů v otopném období. V budově se instalují vždy stejné typy indikátorů nebo přístrojů se snímačem teplot.
Zákon 318/2012 kterým se mění zákon č. 406/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů o hospodaření s energií § 7 Snižování energetické náročnosti budov
(6) c)Pravidla pro vytápění, chlazení a dodávku teplé vody se nevztahují na dodávky uskutečňované
pro byty ve vlastnictví společenství vlastníků jednotek, pokud společenství vlastníků jednotek vyjádří souhlas5) s odlišnými pravidly, za podmínky nepřekročení limitů stanovených prováděcím právním předpisem a neohrožení zdraví a majetku; nepřekročení limitů se prokazuje energetickým posudkem.
Pravidly ve vyhl. 194/2007 se tedy rozumí pouze jedna její část, tj. nastavení parametrů topné soustavy a ohřevu vody? Ostatní ustanovení již ne?
„Pravidly ve vyhl. 194/2007 se tedy rozumí pouze jedna její část, tj. nastavení parametrů topné soustavy a ohřevu vody? Ostatní ustanovení již ne?“
Ano, pravidla jsou jiná záležitost, ty můžete za předpokladu naplnění zákonného ustanovení nerespektovat. Indikátory jsou záležitost jiná. Na ně se vztahuje § 7, odst. (7) zákona:
Povinnosti podle odstavce 4 písm. a) a c) se nevztahují na rodinné domy a stavby pro rodinnou rekreaci.
Tudíž na RD a SpRR se povinnost instalace pomůcek pro RTN nevztahuje. Jiné případy odmítnutí „měřičů“ přímo ze zákona neplynou, k tomu je možné dojít pouze za přepokladu velmi podrobné analýzy několika zákonů a jejich prováděcích právních předpisů ve vztahu ke SVJ.
Poslední komentáře