postup při řešení dlužníků

Vložil Anonymous, 18. Březen 2009 - 11:46 ::

dobrý den V r.2005 jsem se dostala do krizové situace a tudíž jsem měla problémy s placením nájmu.Své situace jsem si byla vědoma a snažila se spolupracovat s výborem SVJ.Bohužel z jejich strany byla znát neinformovanost a neochota.Vyřešili to tím,že mi nechali odpojit teplou vodu,bez ohledu na to,že dluh nepřesahoval 100 000,kč a bez ohledu na to,že mám malou dceru.Teď už jsem z nejhoršího venku,moje finanční situace se vyrovnala,rok už platím celý nájem a 700, na dluh.Přesto mi teplou vodu nechce výbor pustit.O odpojení hlasoval pouze výbor,ale o připojení mají hlasovat prý všichni na schůzi.Také několik měsíců,co jsem platila,na mě podali žalobu.(odvolala jsem se)Prostě celý jejich postup se mi zdá na hlavu postavený.Nejsem žádný sociální případ,jsem jen matka samoživitelka,co neutíká před problémy,chodila jsem na schůze,nechala si tam nadávat…ale teď už jsem zoufalá,ať se snažím sebevíc,teplou vodu nemám.Podotýkám,že byt budu moci prodat,až proběhne majetkoprávní vyrovnání s bývalým manželem coby spoluvlastníkem bytu. Kdo má kontrolu nad rozhodováním výboru SVJ?Prý nikdo. A už vůbec nemá cenu ptát se,kolik dlužníků menšinových řad má teplou vodu i při větších dluzích. Poradíte mi někdo,nebo napíšete své zkušenosti o tom,kdy je možné pustit dlužníkovi teplou vodu,když platí nájem i dluh? tuana@sez­nam.cz

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Bukovsky, 20. Březen 2009 - 16:13

    Souhlasím s uvedenými názory. Pouze doplňuji:

    1. nejste-li s manželem rozvedeni, spadají veškeré dluhy do SJM a jsou to dluhy společné. V případě exekuce se může pohledávka uhradit i z „jeho“ majetku (laicky řečeno), neb i „jeho“ majetek patří do SJM.
    2. zastavení bytu. ono, v případě, že by šli se svou pohledávkou na soud a byla by jim pravomocně přiznána, pak ve prospěch všech vlastníků jednotek vznikne zástavní právo k jednotce ze zákona (§15/3 ZOVB)
    3. chápu, že advokáti nejsou nejlevnější, ale někdy se to prostě vyplatí, zvlášť když je na Vás činěn osobní nátlak. Když za Vás bude jednat (alespoň průměrně schopný) advokát, nedovolí si tolik a budete ušetřena spusty nepříjemných situací…
    Vložil Bukovsky, 18. Březen 2009 - 14:53

    Dobrý den. Váš dotaz je bohužel poněkud zmatený. Jste vlastníkem jednotky nebo nájemce? Kdo je vlastníkem jednotky? Komu a za co platíte? Kdo konkrétně Vám „zavřel“ vodu? Jaká žaloba na Vás byla podána? Vypadá to na rozsáhlejší spor, doporučuju Vám obrátit se na odbornou pomoc. Připadá mi to, že SVJ zkouší kolik vydržíte. Když budete jednat přes nějakou AK, pravděpodobně se druhá strana trochu zklidní..

    Vložil tuana (bez ověření), 19. Březen 2009 - 9:38

    dobrý den,asi jsem to napsala trochu zmateně,ale už jsem na konci svých sil… Vlastníkem bytové jednotky jsem já a bývalý manžel,ten ale od r.2005 bydlí jinde a na financování nákladů bytu se podílím jen já.Platím nájen a splácím dlužnou částku. Přes to na mě výbor SVJ podal žalobu kvůli dluhu výbor si sám bez veřejné schůze odsouhlasil odpojení teplé vody při příležitosti výměny vodoměrů v bytě. Podle jednání výboru,kdy mě neustále nutí zastavit SVJ můj byt usuzuji,že má někdo zájem přijít levně k bytu.Jsem zoufalá a nevím na koho se obrátit o pomoc,máte pravdu,oni zkouší,co vydržím. A je mi houby platné,že celou dobu se to snažím řešit. tuana

    Vložil Petr, 19. Březen 2009 - 11:35

    Je nutno řešit záležitost manžela v rámci SJM (zažádat snad alespoň o zrušení jeho trvalého pobytu, může se také na ten byt vrhnout exekutor kvůli jiným dluhům manžela). Bych se obrátil na sociální odbor o radu, bezplatnou poradnu politických stran činných v místě, senátora. Funguje nějaký svaz žen, zvláště samoživitelek ?

    Vložil Petr, 19. Březen 2009 - 11:26

    Bez pravomocného rozsudku (odvolala jste se) nemůže rozhodně nikdo nic odpojovat. Kde se to odpojovalo ? V bytě ? Před žalobou měl výbor domluvit třeba splátkový kalendář. Pokud jde o ty ohledy, řešila jste svou situaci před vyhrocením ? Pro dlužníka výhodný postup je hradit služby (ne nahradit nic a spoléhat se na ohledy), na zálohách oprav domu se domlouvat s výborem.

    Vložil tuana (bez ověření), 19. Březen 2009 - 12:44

    Já o splátkovém kalendáři a možné dohodě mezi SVJ a mnou věděla a navrhovala jsemjim to už dávno před vyhrocením celé situace,bylo mi to odmítnuto,stále trvali na uhrazení celé částky nebo zastavení bytu.Bývalý manžel má už trvalé bydliště jinde a odmítá se na něčem podílet,protože byt užívám já s dcerou… Takže jednou byly ohlášeny výměny vodoměrů,já otevřela pracovníkům vodárenské společnosti a ti měly příkaz na odpojení teplé vody v bytě.Než jsem se vzpamatovala,bylo po všem. Uvádím zde svůj případ nejen kvůli prosbě o pomoc,ale aby také sloužil jako příklad,co se všechno může stát,když předseda a výbor SVJ není řádně informován.Pokud si já můžu zjistit,jak se má postupovat,může si to zjistit i výbor.Místo toho jsem byla urážena,prý jsem pijavice,prý nemusím mít mobil,abych mohla dávat víc peněz na splátky dluhu,atd atd…prostě katastrofa,pořád platí,že nejhorší je srážka s blbcem. Co je mi platné,že jsem poctivá ženská,co se stará o dítě,chodí do práce,bojuje za přežití,zatímco JINÍ(víte koho myslím)prostě své dluhy neřeší(aktuální dění z Chomutova) tuana PS:prý by se to dalo řešit přes právníka,ale pomůže to?Přece jen jsem dlužník,i když svůj dluh svědomitě splácím

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 19. Březen 2009 - 14:08

    Vymáhání Vašeho dluhou a zajištění řádného užívání bytu jsou dvě věci.
    Pokud jste dohodu nabízela a nikdo na to neslyší a jste vystavena nebezpečí neúměrných zásahů do Vašich práv, bylo by na místě – i s ohledem na Vaše dítě asi uvažovat, zda by nešlo požádat o soudní ochranu před věřiteli a stanovení splátkové kalendáře soudem, který by byl závazný i pro druhou stranu… možná, že je to jako jít s kanonem na vrabce, ale… na některé lidi nic jiného neplatí a někdy stačí i pohrůžka a ukázka, že se bránit budete.
    Jako matka – samoživitelka máte nejen svá práv, ale i povinnosti ke své dceři dceři. Odpojení teplé vody je dost vážný zásah do Všich práv byt řádně užívat. Doporučoval bych Vám, jak je uvedeno již výše – požádat o pomoc a radu jak se bránit příslušný sociální odbor. Vím, že někdy je to těžké, zvlášť když má člověk na úřad daleko a někdy padne taky na „ochotného“ úředníka, ale zkusit by jste to měla. Už proto, že jak vidím nenašla jste žádného právníka mezi známými a platit rovnou advokáta by asi pro samoživitelku bylo těžké… Pokud jde o technickou stránku odpojení teplé vody, jde patrně o prosté odmontování vodoměru a zaslepení vedení. Tak jak vám to rychle odmontovali, měli by být schopni zajistit okamžité připojení. V opačném případě bych radil objednat u řeměslníka, nechat si vystavit fa (vč.záznamu počátečního stavu měřidla!) cena cca do jednoho tisíce, včetně ceny vodoměru ) a vynaložené náklady uplatnit jako splátku Vašeho dluhu. Mimochodem, podívejte se do smlouvy o koupi bytu jak máte uvedeny vodoměry – často bývají uvedeny jako hranice se společným rozvodem bytové uzávěry vody a vodoměry jsou součástí vnitřního rozvodu, tedy Váš majetek a jednalo by se fakticky o jejich zcizení se všemi dúsledky. Pokud v současné době hradíte předepsané poplatky, není důvod odebírat i tu teplou vodu. A nezapomeňte – lidi k Vám si dovolí cokoliv, pokud jim to sama dovolíte. Mirek

    Vložil tuana (bez ověření), 19. Březen 2009 - 14:27

    Děkuji Vám za Vaše postřehy.Víte,já se bráním od začátku,nepatřím mezi ty,co si nechají všechno líbit.Ale tady nastal opravdu odmítavý postoj výboru SVJ k danému problému.Dnes jsem obvolávala právníky a příští týden se s jedním sejdu.A pokud se s tím bude moci něco udělat,půjdu do toho. Pokud to případným čtenářům této kauzy nebude vadit,budu dále informovat o dalším vývoji. Kdyby se chtěl někdo na něco zeptat,může mi napsat na můj mail tuana@sez­nam.cz

    Vložil Petr, 20. Březen 2009 - 18:54

    Protistrana nemůže rozhodovat o zastavení bytu. Obraťe se rozhodně na bezplatnou poradnu na obci (městě, okrese, kraji), senátora, poradnu politické strany (nejspíše levicové). Nevím jestli exekutor nastupuje bez rozhodnutí soudu, ale s exekutory to je nějaké divné. Vím jen že neupozorňuje na exekuci aby dlužník nezašantročil majetek. Co s příp. probíhající exekucí, ptejte se viz výše.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".