Poplatky spojené se založením SVJ

Vložil Anonymous, 3. Říjen 2008 - 7:26 ::

Dobrý den, vím, že se tu o tom psalo, dostala jsem k proplacení faktury za administrativní práce spojené se založením SVJ a práce spojené se založením SVJ, dohromady kolem 10.000 Kč. (není v tom notář, a z výkazů za loňský rok ani žádná dlužná částka za notáře není, loni jsme byli založeni 6/2007). Problém vidím v tom, že platíme za správu, platili jsme již před založením SVJ, v jedné faktuře je práce za hodinu 250 Kč (za paní, která dělá i správu) a v druhé 100 Kč. Navíc rozpis některých prací na fakturách se shoduje (příprava stanov,mandátních smluv,…)Jedna faktura už je z roku 2006 (splatnost 6/2007) druhá z 2007 (splatnost 6/2008). Obojí si fakturuje nynější správce, původní vlastník.(Já ho jako správce nevolila, zvolil se prakticky sám, nelze ho přehlasovat)

Lenka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Lenka (bez ověření), 4. Říjen 2008 - 7:28

    Ještě bych chtěla doplnit, že jsme SVJ o 9 bytech a 2 nebytech. Tyto zmíněné faktury již máme v účetnictví SVJ za loňský rok, nikdo je z výboru ani ostatních členů neviděl, neschválil.

    Vložil Eva (bez ověření), 4. Říjen 2008 - 18:48

    My jsme využili firmu už v době přípravy,měli jsme i shromáždění nanečisto,aby všem bylo jasné,jak o co se bude dít před notářkou.Firma si stanovila poplatek 200Kč/byt za celou dobu přípravy od listopadu(první smlouvy o prodeji,zav­kladování až na jaře podle podmínek města,že musí být uzavřeno 75% smluv o prodeji) do června(ustavující shromáždění)včetně stanov a řádu,prostě na klíč.Máme 69 bytů,tedy nějakých skoro 14 tisíc,ale vše bylo bez problémů,rady neocenitelné.No­tářka nám vystavila účet necelých 7 tisíc.Za správu platíme správcovské firmě-podle smlouvy a v rozsahu dohodnutém je to 120 měsíčně/byt­.Kromě toho máme placený úklid za 50Kč/byt,vše na smlouvy včetně DPH.Jenže jsme si to všechno zařídili sami,takže jsme hradili faktury ošetřené smlouvami.Už jako přípravný výbor jsme měli od vlastníků podepsané oprávnění jednat-sami navrhli,koho chtějí ve výboru.Proto vám nerozumím-kdo jednal za vás,když vy jste vlastníci.Nikdy jsme nedali správci právo automaticky hradit faktury-musí od nás dostat příkaz…uhraďte včetně naší faktury,já mám veškeré kpie včetně podpisu správce a data,kdy převzal pokyn k platbě.Nemá právo platit z našich peněz stylem o nás bez nás-a to je přitom bývalá správa nemovistí,která měla byty jako městské pod palcem.Podle interního předpisu částku k platbě do 50 tisíc podepisují dva členové výboru,nad 50 tisíc tři!

    Vložil Lenka (bez ověření), 5. Říjen 2008 - 7:46

    Nynější správce, je původní vlastník (stavěl náš dům), ponechal si 2 nebyty+ 1 byt, takže je i členem společenství VJ, již prohlášením vlastníka budovy dělal „správu“, po založení byly další nabídky na správu, které byly výhodnější, ale nepřehlasovali jsme ho. Ve výboru jsme tři, práci děláme zdarma a on jako jeden člen si nechá za práci zaplatit. Nikdy jsme neměli jako vy žádnou smlouvu ani dohodu, že budeme za toto platit, věděli jsme o notářce, za tu jsme ovšem fakturu nedostali. Za správu platíme 170 Kč/byt/jednotku

    Vložil Lenka (bez ověření), 5. Říjen 2008 - 7:47

    170 Kč/byt/měsíc

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".