Platba záloh před zvolením Výboru SVJ, notářským zápisem a zápisem do registu Krajského úřadu

Vložil rossiny, 30. Leden 2013 - 14:25 ::

Dobrý den. Omlouvám se, někdo třeba již na podobný dotaz narazil, ale já to tu prostě nenašel.

V půli minulého měsíce jsme obdrželi poslední verzi kupní smlouvy od MÚ, kde je již na zadní straně oznámení Katastrálního úřadu o zápisu Vkladu práva v katastru nemovitostí (7.1.2013) s upřesněním vzniku právních účinků vkladu (17.12.2013).

Dne 28.1.2013 u nás proběhla sice první rádoby schůze, ovšem bez přítomnosti notáře, schválení výboru, revizní komise, schválení stanov a příspěvků do fondu oprav.

Můj dotaz zní – jakým způsobem lze při současném stavu provádět platbu do budoucího fondu oprav? Dokážete mi někdo prosím poradit?

Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Krobot (bez ověření), 31. Leden 2013 - 15:52

    Jedná se o první shromáždění, které developer nebo původní vlastník svolává. Tam si vlastníci měli domluvit termín shromáždění, kde zvolíte statutární orgány a schválíte stanovy za účasti notáře. Od toho dne pak může statutární orgán jednat i když nemá zatím od krajského soudu přidělené IČ (já jsem tak uzavřel smlouvu s vodárnou s tím, že IČ dodám později) a než uzavře smlouvu s bankou lze peníze za vodné a stočné vybrat v hotovosti. Předmětem schůze také musí být to co píše LAKE. Vlastníci ovšem musí jednat. Žádná strana a vláda to za ně neudělá.

    Vložil rossiny, 31. Leden 2013 - 7:38

    za Vaše odpovědi

    Vložil lake, 31. Leden 2013 - 7:03

    Fond oprav nemáte ani nebudete mít. Čím dříve si tuto pohádku vyženete z hlavy, tím lépe.

    Nelze vymáhat platby bez právního důvodu na neexistující „fond“. Bavme se tedy raději o tom, co právně existuje: o zálohách na správu domu a pozemku. Jejich výši nelze určit jinak, než usnesením shromáždění podle § 15 odst. 2 ZoVB; v době schvalování záloh musí existovat schválený plán údržby a oprav domu. Výši zálohy pak sděluje výbor nebo pověřený vlastník; to znamená, že statutární orgán SVJ musí být v té době již zvolen.

    Já osobně bych odmítl jakékoliv podivné platby na účet jednotlivé osoby, bez právního důvodu, bez smlouvy a bez řádného hlasování na shromáždění. Jaký je smysl tohoto nesmyslu? Pokud opravdu v domě je zájem začít s hrazením záloh co nejdříve, pak jediný správný postup je svolat řádně shromáždění a odsouhlasit všechno to, co se má podle zákona odsouhlasit.

    Jakákoliv amatérská řešení vedou jedině ke zmatkům, chybám a k hádkám. Jak takový postup nejspíše dopadne si přečtěte zde: http://www.portalsvj.cz/…spolecenstvi#….

    lake

    Vložil tazatel jaryn, 31. Leden 2013 - 14:17

    Lake – jediný správný postup je svolat řádně shromáždění a odsouhlasit všechno to, co se má podle zákona odsouhlasit. To je bezesporu to nejlepší.
    Jenže u nás to trvalo cca 4 – 5 měsíců než vznikla právnická osoba a jelikož jsme odešli i v té době od správce ze dne na den tak kam měli vlastníci platit? Do kasičky? Měli jsme odpojit vodu, teplo a čekat 5 měsíců než vznikne právnická osoba???? Myslím si, že jsme se vypořádali tenkrát před těmi cca 12 lety se vzniklou situací se ctí a vše proběhlo ve prospěch a klid vlastníků. P.S. : nevím, jestli bych ale stejnou situaci řešil stejně v dnešní době…

    Vložil lake, 31. Leden 2013 - 16:21

    Pane jaryne,
    Právnická osoba vznikla v okamžiku kdy třetímu vlastníkovi bylo doručeno oznámení z katastru. Prvním vlastníkem byl ten původní, takže šlo jen o dobu do převodu pouhých dvou bytů - a už vznikla právnická osoba.

    Zřejmě nevíte, že v Prohlášení vlastníka je povinně uvedena osoba spravující dům a rovněž jsou tam uvedena pravidla kterými se všichni vlastníci jednotek řídí do doby, než vznikne SVJ a zvolí svůj statutární orgán. Proč jste se těmito pravidly neřídili?

    Že jste "... odešli i v té době od správce ze dne na den" byla nejspíše jen vaše nerozvážnost. Zákonná úprava je napsána tak, aby k takovým kotrmelcům nedocházelo.

    lake

    Vložil tazatel jaryn, 30. Leden 2013 - 14:32

    Jasně, že jde…asi se tady najdou mudrlanti co budou zase psát, že žádný fond oprav neexistuje atd. My jsme to řešili cca před 12 – 13 lety.Ještě jsme nebyli právnická osoba ale dům už byl samostatný. Založil se účet na na soukromé jméno, služby společné jsme taky měli psané na soukromou osobu(vlastníka) a až jsme dostali IČO tak se založil účet SVJ tam se převedli veškeré prostředky, SVJ na sebe napsalo veškeré smlouvy atd.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".