Odstavení výtahů z důvodu neodstranění závad.
Dobrý den, jsem místopředseda SVJ o třech vchodech,24 bytových jednotkách a náš panelový dům má 4 patra+přízemí.V roce 2005 nám byla dělána inspekční prohlídka 3ks výtahů,samozřejmě že ze spoustou závad jelikož výtahy jsou z roku 1983 a doposud se na nich nic neupravovalo.Ty největší závady mají být odstraněny do listopadu 2009.Bohužel,tento rok začínáme revitalizaci,na niž máme uvěr i fond oprav jsme zvedli a všichni z výboru moc dobře víme,že uvést výtahy do stavu daného inspekční prohlídkou a normami se nám do tohoto termínu nepodaří.Má otázka zní:Je povinnost aby tyto výtahy byly v provozu?Je možno je odstavit z provozu,po skončení termínu daného prohlídkou a počkat až se dají dohromady potřebné finance na rekonstrukci.Je potřeba na toto svolat členskou schůzi? Předem díky SVJ Kpt.Jaroše 23–27,Prostějov J.Soldán
Zdravím,takže jestli jsem pochopil,tak nám nic nepřikazuje,aby výtah v provozu byl.Takže není problém jej odstavit dokud nebudeme mít na jeho rekonstrukci patřičné finanční prostředky.Nemáme v úmyslu brát bezpečnost na svá bedra.Jinak,že výtah je společný a každý jej vlastní dle svého podílu s tím souhlasím,už bych viděl kdyby se měl výtah odvézt do šrotu a za něj by byly nějaké peníze,jak by se i ti co nechtěji na něj dát ani korunu chtěli dělit o peníze.To už by jim velikosti jejich podílů na něm nevadily. :-)
Dobrý den, je otázkou priorit (i finančních) Vašeho SVJ, zda se rozhodnete investovat do výtahů, či ne, byli by jste ale úplní šílenci, kdybyste nechali v provozu výtah u kterého inspekční prohlídka jeho provoz zakáže. s pozdravem, Petr Vávra
skutečně řešením může být odstavení výtahů. Je těžké chtít po výboru, aby převzal zodpovědnost. Vrchním patrům by se dal snížit příspěvek do fondu, jako kompenzaci. A nebo vybrat peníze podílově (nebo část). Řešení je víc. Jana
Máš pravdo Jano, vše je otázkou peněz… buď si to vlastníci zaplatí nebo odstavit výtahy, kdo ponese zodpovědnost, ti co nejvíc křičí??? Naštěstí výtah nemáme…
Proboha necháte už konečně těch rádoby „spravedlností“? Proč by jako lidé z vyšších pater měli mít nějakou kompenzaci? Výtah je společná část domu, tedy každému z domu patří přesně daný spoluvlastnický podíl na výtahu, stejně jako na střeše, společné anténě, sušárně, atd, atd..
Někdo bydlí dole a chodí pěšky, jiný jezdí výtahem, jeden suší, druhý ne, jeden čučí na telku jiný ne, jednomu nahoře zatéká ze střechy tomu dole ne, tomu dole fouká skrz vchod a tomu nahoře ne atd atd.
Společné části domu jsou prostě SPOLEČNÉ a všichni by se na opravách měli účastnit přesně dle svého podílu!
P.L.
Samozřejmě beru stejným dílem,ale vemte si,že bydlím v prvním patře,mám 4+1 oproti některým co mají 3+1,takže za výtah platím stejně jako ostatní i když jsem jej použil cca 4× za rok a navíc jelikož mám 4+1 tak mám dokonce na něm i vetší podíl než ti co mají 3+1 a bydlí v 3 patře.Tak nevidím důvod proč bych se měl na rekonstrucki podílet,raději bych si nechal zamknout dveře na patře.To je mi nespravedlivé.
Dobrý den, pokud máte na rekonstrukci společné části domu takovýto názor, je jediným řešením změnit bydlení za vlastní domek (pozor ne na dvojdomek, nebo na řadovku), co se týká provozu lze se samozřejmě dohodnout na rozúčtování dle měrného čísla – „osobopatra“, kde si ale jistě velmi užijete s přiznáváním bydlících osob, s pozdravem, Petr Vávra
Pochopte konečně, že je úplně jedno jestli výtah používáte. Výtah Vám PATŘÍ stejně jako ostatním lidem v domě. A jako jeho (spolu)vlastník se musíte podílet na jeho opravě. Hledejte si spravedlnost jakou chcete, ale jestli někdo jezdí nebo nejezdí výtahem je čistě jeho věc! Platit prostě musí každý.
P.L.
Nikoliv, od tohoto rozhodování (jakým podílem se kdo podílí na společném majetku) nejsou shromáždění. Zákon to říká jasně.
KarelJ
Velice často se tu objevuje slovo „kompenzace“ případně „refundace“. Oboje vyplývá jen z prapodivné snahy o „spravedlnost“, kterou si ovšem každý vyloží jinak. Shromáždění se samozřejmě může usnést o nějaké kompenzaci, ale to nic nemění na tom, že je to nesmysl.
P.L.
Poslední komentáře