Nevyžádané reklamní letáky?

Vložil segovesus, 21. Říjen 2010 - 17:58 ::

V našem domě máme 2 vchody pro 165 bytů, v každém vchodu jsou schránky a pod nimi se nám pravidelně kumulují obrovské štosy reklamních letáků.

Mate někdo osvědčený postup jak zabránit, aby se nám do společných prostor domu dostávaly reklamní letáky?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil an (bez ověření), 29. Červen 2012 - 20:00

    Vaše starosti bych chtěl mít a řešit je...........­.........

    Vložil JanB (bez ověření), 29. Červen 2012 - 11:50

    U nás jsme to řešili dohodou s distributorem, který na náš požadavek přestal letáky distribuovat. Ve vedlejším domě namontovali na zeď držák (třeba ten z IKEA na časopisy), do kterého jim distributor letáky dává. Kdo má zájem, tak si vezme.

    Nechal bych si tento krok ale schválit na schůzi, někdo může mít o letáky zájem.

    Vložil Radan Kaderka (bez ověření), 29. Červen 2012 - 11:01

    Před pár dny už přetekl pohár mé trpělivosti a vyhlásil jsem boj proti distributorů letáků, kteří si práci zjednodušují tím, že balíky letáků různě odkládají pod schránky, na chodby a dokonce i před dům, tzn. na veřejné prostranství, což je v rozporu minimálně s obecně závaznou vyhláškou města. O tom, co občas způsobí i malý vítr, nemá cenu se rozepisovat a toto by měla řešit na oznámení městská policie. Problém ve společných prostorách se snažíme řešit zákazy distribuce neadresných tiskovin na vchodových a vnitřních dveřích, což bohužel nepomáhá. Jsme teď ve fázi, kdy nevíme, kdo a kdy tiskoviny distribuuje, a snažíme se určit právní kvalifikaci tohoto jednání. V úvahu připadají 2 možnosti: a) odkládání cizí věci na soukromý pozemek bez souhlasu vlastníka, b) odkládání odpadu na místa k tomu neurčená. Na základě výzvy výboru SVJ budou členové SVJ předávat výboru jakoukoli informaci vedoucí k dopadení „pachatele“. Rád se s vámi pak podělím o nové a doufejme i pozitivní zkušenosti.

    Vložil Vylepil (bez ověření), 17. Září 2022 - 7:11

    „Problém ve společných prostorách se snažíme řešit zákazy distribuce neadresných tiskovin na vchodových a vnitřních dveřích, což bohužel nepomáhá.“ (Vložil Radan Kaderka (bez ověření), 29. Červen 2012 – 11:01)

    Zákaz s uvedeným textem vylepený na dveřích nepomůže, a to ze dvou důvodů:

    1. Zákaz je třeba vylepit přímo na jednotlivé domovní schránky. Vylepte samolepky s textem „Reklamu ne!“ na jednotlivé domovní schránky. Je zajímavé, jak nízké je právní povědomí v této oblasti, což je zřejmé z podobných stížností namísto postupu podle zákona. Pokud ani to v ojedinělých případech nepomůže, je třeba se obrátit na společnost, která rozesílku reklamy zadala (např. Kaufland) a na distributora reklamy. Pravidla dobře znají a zjednají nápravu. (Pokud jste agresivního založení a věci neřešíte přímou komunikací se zúčastněnými a Vašim cílem je jejich postih, můžete místo toho v takovém případě podat podnět na řešení přestupku. Výsledek bude stejný, ale budete s tím mít více práce.)
    2. Taky se seznamte s právní úpravou, abyste se nedivil, že i přesto Vám budou doručovany neadresné tiskoviny, které nejsou pokládány za reklamu a jejichž doručování zakázat nelze.
    3. Další účinnou možností je nevpouštět pracovníka distributora reklamy do prostoru domovních schránek.

    Informace o počtu schránek se zákazem doručování reklamy poskytuje Česká pošta distributorům reklamy a tyto počty jsou dohledatelné (bohužel pouze v součtu, nikoliv na úroveň jednotlivých domů) a je podle nich určován počet výtisků, takže postupně dojde i ke snížení počtu tištěných výtisků.

    Vložil Anonymous, 21. Říjen 2010 - 18:37

    Na letáku je uveden distributor, zavolejte mu.

    Nevím, kolik procent na to potřebujete. Do správy domu to nepatří.

    Vložil KlokanSoft, 16. Září 2022 - 23:01

    Taky právě řeším něco podobného, jaká máme práva zános letáků zrušit. Stejně tak si nejsem vědom, od převzetí správy domu, že by na byla nějaká smlouva, kde by byla i nějaká pravidla a pod. V rámci obchodních podmínek jsem našel pouze pravidla a ba dokonce postihy pro distribuční firmy, vůči zadavatelům letáků. Ba dokonce v roce 2018, byl pokus roznosu letáků celoplošně zrušit. To bylo zašlapáno, že: někteří starší lidé jsou bez internetu a chytrých mobilů a nemají tedy jinou možnost „než se nechat zlákat z letáků“. Dále pak, že by údajným obchodům za které se letáky distribuují klesly tržby. ( to jako fakt, nenakupuji podle letáku, mám to tak leda na slupky od brambor)

    Pořád se vykřikuje zelená planeta, ekologie a nevím co… v ČR ročně vytisknou zhruba čtyři miliardy reklamních letáků. Na jednoho obyvatele jich tedy připadá asi 400.

    --- Distribuční firmy — Česká distribuční k.s. www.distribucni.cz

    Mediaservis, s.r.o. www.mediaservis.cz

    Předseda SVJ Bachova1568 Tomáš Tuček

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".