Vložil Vylepil (bez ověření), 17. Září 2022 - 7:11

„Problém ve společných prostorách se snažíme řešit zákazy distribuce neadresných tiskovin na vchodových a vnitřních dveřích, což bohužel nepomáhá.“ (Vložil Radan Kaderka (bez ověření), 29. Červen 2012 – 11:01)

Zákaz s uvedeným textem vylepený na dveřích nepomůže, a to ze dvou důvodů:

  1. Zákaz je třeba vylepit přímo na jednotlivé domovní schránky. Vylepte samolepky s textem „Reklamu ne!“ na jednotlivé domovní schránky. Je zajímavé, jak nízké je právní povědomí v této oblasti, což je zřejmé z podobných stížností namísto postupu podle zákona. Pokud ani to v ojedinělých případech nepomůže, je třeba se obrátit na společnost, která rozesílku reklamy zadala (např. Kaufland) a na distributora reklamy. Pravidla dobře znají a zjednají nápravu. (Pokud jste agresivního založení a věci neřešíte přímou komunikací se zúčastněnými a Vašim cílem je jejich postih, můžete místo toho v takovém případě podat podnět na řešení přestupku. Výsledek bude stejný, ale budete s tím mít více práce.)
  2. Taky se seznamte s právní úpravou, abyste se nedivil, že i přesto Vám budou doručovany neadresné tiskoviny, které nejsou pokládány za reklamu a jejichž doručování zakázat nelze.
  3. Další účinnou možností je nevpouštět pracovníka distributora reklamy do prostoru domovních schránek.

Informace o počtu schránek se zákazem doručování reklamy poskytuje Česká pošta distributorům reklamy a tyto počty jsou dohledatelné (bohužel pouze v součtu, nikoliv na úroveň jednotlivých domů) a je podle nich určován počet výtisků, takže postupně dojde i ke snížení počtu tištěných výtisků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.