„Problém ve společných prostorách se snažíme řešit zákazy distribuce neadresných tiskovin na vchodových a vnitřních dveřích, což bohužel nepomáhá.“ (Vložil Radan Kaderka (bez ověření), 29. Červen 2012 – 11:01)
Zákaz s uvedeným textem vylepený na dveřích nepomůže, a to ze dvou důvodů:
- Zákaz je třeba vylepit přímo na jednotlivé domovní schránky. Vylepte samolepky s textem „Reklamu ne!“ na jednotlivé domovní schránky. Je zajímavé, jak nízké je právní povědomí v této oblasti, což je zřejmé z podobných stížností namísto postupu podle zákona. Pokud ani to v ojedinělých případech nepomůže, je třeba se obrátit na společnost, která rozesílku reklamy zadala (např. Kaufland) a na distributora reklamy. Pravidla dobře znají a zjednají nápravu. (Pokud jste agresivního založení a věci neřešíte přímou komunikací se zúčastněnými a Vašim cílem je jejich postih, můžete místo toho v takovém případě podat podnět na řešení přestupku. Výsledek bude stejný, ale budete s tím mít více práce.)
- Taky se seznamte s právní úpravou, abyste se nedivil, že i přesto Vám budou doručovany neadresné tiskoviny, které nejsou pokládány za reklamu a jejichž doručování zakázat nelze.
- Další účinnou možností je nevpouštět pracovníka distributora reklamy do prostoru domovních schránek.
Informace o počtu schránek se zákazem doručování reklamy poskytuje Česká pošta distributorům reklamy a tyto počty jsou dohledatelné (bohužel pouze v součtu, nikoliv na úroveň jednotlivých domů) a je podle nich určován počet výtisků, takže postupně dojde i ke snížení počtu tištěných výtisků.
Poslední komentáře