Neuznání reklamace na nedodržení platné normy...
Dobrý den, v roce 2007 byla v našem domě provedena rekonstrukce lodžií ( úprava pochůzné plochy a zábradlí)… dle smlouvy o dílo byla na tuto práci poskytnuta pětiletá záruka. V roce 2008 město byty prodalo a bylo založeno SVJ. Dodatečně bylo zjištěno, že technologické řešení použité na rekonstrukci pochůzné plochy, tuto zvýšilo o 50mm a tím snížilo o tuto hodnotu výšku zábradlí. Tím pádem v horních čtyřech podlažích nesplňuje výška zábradlí odpovídající normu. Zaslali jsme na firmu, která rekonstrukci prováděla reklamaci se žádostí o uvedení věci do souladu s normou, ale reklamace byla zamítnuta s oddůvodněním, že jako nástupce původního objednatele tyto práce nemůžeme reklamovat. Chtěl bych vědět, jestli jejich přístup má právní opodstatnění a popřípadě poradit co s tím… Předem děkuji…
Pane SVJ-642,
Jestliže Vám město jako tehdejší objednatel díla udělí plnou moc, můžete samozřejmě jeho jménem reklamovat.
K tomu si ovšem napřed zjistěte, zda chybný byl projekt nebo jeho realizace. Podle toho budete (vybaven plnou mocí) uplatňovat reklamaci buď u projektanta, nebo u zhotovitele díla.
A ještě něco: píšete, že „SVJ odpovídá za společné části domu“. To je samozřejmě nesmysl. Odpovědnost nese vlastník budovy.
lake
Tady byl jednatel firmy, která prováděla realizaci i projektantem..... a odpovědnost SVJ jsem myslel jako odpovědnost vlastníků bytových jednotek, sdružených v SVJ a tudíž společného vlastníka budovy… Díky všem za zastavení a reakci na daný problém… myslím, že jste mi pomohli se nasměrovat jak dál s řešením problému…
Chápu že máte asi stanovisko „udělali nám to blbě, tak ať to
opraví“ ale v čem je problém? Že to nesplňuje normu nebo že Vám
třeba SÚ nařídil „cosi“ kvůli něčemu udělat a Vy teď hledáte kdo
to zaplatí? Opravdu je těch 5-cm problém ?
lolek
Asi jste to pozorně nečetl..... nikdo nám nic nenařídil, ani nehledáme „kdo to zaplatí“ a 5cm je problém, pokud schází do naplnění platné normy. SVJ odpovídá za společné části domu (a tou je i balkonové zábradlí)a teť uvedu co se může stát " při nějaké úpravě přepadne pracovník přes zábradlí a zraní se, nebo v horším případě přijde o život… pojišťovna by mohla odmítnout plnění z důvodu porušení normy" a to je problém… Hledáme proto jen způsob, jak uvézt věci do pořádku…
myslíte? → moje druhá věta končí otazníkem – není to tedy
tvrzení o Vašem stavu věci. Věta nesděluje, že „…SÚ nařídil a
Vy hledáte…“ ale zjišťuje pohnutky „…zda SÚ nařídil
„něco“ a v důsledku toho Vy hledáte…“. Já Vám neberu starost
o dodržení normy ale všechno něco stojí a předejít všem rizikům
stejně nejde.
lolek
Pokud by došlo k tomu černému scénáři, problém by to byl dost vážný… Požádali jste – s odvoláním na vyjádření zhotovitele – o stanovisko původního majitele, který vám vlastně prodal dům s dost vážnou a skrytou závadou? Těch centimetrů si běžný uživatel možná ani nevšimne, ale v případě nehody je potom všem jasné v čem ta závada byla a původní majitel by se jistě velmi rychle nechal slyšet, jak rád by byl býval ten nedostatek reklamoval, kdyby o něm věděl…. Následné tahanice právníků, dokazujících kdo o tom vědět měl, kdo mohl, kdo a kdy to měl řešit atd. by současným vlastníkům asi moc příjemná nebyla. Ideální v každém případě by byla rozumná dohoda původního majitele a dodavatele. mirek2
Poslední komentáře