náhrada škody

Vložil Strýc (bez ověření), 17. Duben 2012 - 12:51 ::

Dobrý den,na shromáždění vlastníků bylo přijato usnesení v rozporu se ZoVB §11,odst.5,nebyla dodržena 3/4 většina všech vlastníků.Na uvedený nedostatek jsem výbor SVJ,písemně upozornil. Výbor však přes moje opakované výzvy,chybné usnesení realizoval.In­vestice stála SVJ 200 000 Kč. Po kom a na základě čeho mohu žádat její náhradu? Děkuji. Strýc

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Antianon (bez ověření), 17. Duben 2012 - 14:21

    Máte možnost podání podmět k zrušení usnesení daného Shromáždění do 6.měsíců od doby jeho konání.

    Míša

    Vložil Jaroslav Jaroslav, 17. Duben 2012 - 13:55

    obávám se, že napřed budete muset prokázat, že nějaká škoda vznikla. to že se realizovala nějaká akce – i když v rozporu se zákonem, ještě nezakládá škodu.

    Vložil Strýc (bez ověření), 17. Duben 2012 - 15:07

    Pan Jaroslav Jaroslav se obává,že budu muset prokázat,že nějaká škoda vznikla.Mám to brát tak,že výbor SVJ nemusí ctít platné zákony a je nepostižitelný?Mám nějakou možnost jak výbor za jeho aroganci potrestat?

    Vložil Krobot (bez ověření), 17. Duben 2012 - 18:26
    1. Údajná neplatnost usnesení shromáždění pro nedodržení 3/4 většiny přítomných vlastníků.
    2. Možný vznik škody a její náhrada.
    3. Potrestání výboru.

    Jak již bylo napsáno, usnesení lze napadnout u soudu. Stejně tak náhradu škody (pokud soud uzná za oprávněnou hradí SVJ tedy i Vy). Potrestání výboru je možné realizovat jeho odvoláním a volbou jiného.

    Vložil lake, 17. Duben 2012 - 18:20

    Pane Strýci,
    jestliže namísto faktů od počátku poskytujete jen mlhavé náznaky, nemůžete čekat použitelnou odpověď.

    Napsal jste: „Mám to brát tak, že výbor SVJ nemusí ctít platné zákony a je nepostižitelný?“
    Samozřejmě že výbor je nepostižitelný. Vy to ještě nevíte?

    Členové výboru by byli postižitelní na základě písemně uzavřené smlouvy o výkonu funkce. Psal jsem o tom vícekrát: http://www.portalsvj.cz/stitky/…
    Sjednalo s nimi vaše SVJ takové smlouvy?

    lake

    Vložil Strýc (bez ověření), 17. Duben 2012 - 20:35

    Pane Laku,poskytl jsem jasná fakta -porušení ZoVB a sumu,kterou SVJ zaplatí.Samoz­řejmě,že žádná smlouva s výborem neexistuje.Jinak řečeno, přestože s tím nesouhlasím jsem nucen se s tím vyrovnat,protože podle sdělení p.Laka je výbor SVJ v tomto případě nepostižitelný. Co takhle napadnout usnesení u soudu a v kladném případě podat trestní oznámeční na zpronevěru výboru?Strýc

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 18. Duben 2012 - 5:29

    …žádná smlouva s výborem neexistuje…

    • ano chápu. Smlouva o výkonu funkce je jen bílý oblak falešných nadějí – je to jen sen. Právně pak „de lege ferenda“. Bohužel není síly, která by způsobila přijetí takové smlouvy. A přestože pan L??? ví že to je jen chiméra tak jí tady zcela nesmyslně neustále předhazuje jako by to bylo pro koknrétní příklad bezuzdné svévole řešení. Není.

    …přestože s tím nesouhlasím jsem nucen se s tím vyrovnat…

    • pokud jste nesouhlasil, pak máte možnost podat žalobu k soudu na zrušení předmětného usnesení. Jenže tvrdíte že Výbor již „realizoval“. Znamená to že jste proásl nebo nepropásl 6-sti měsíční lhůtu od Vámi rozporovaného usnesení. Jestli jste ji propásl a nenajdete jiný důvod právní neplatnosti, pak se s tím asi opravdu budete „…nucen se s tím vyrovnat…

    …napadnout usnesení u soudu a v kladném případě podat…

    • tyto kroky jsou opačně. Radím: vychladněte. Pokud ještě máte čas – podejte návrh k soudu pro zrušení usnesení a pakliže by jste to opravdu po 5-ti letech ustál, budete členy SVJ žalovat znova o navrácení případné dlužné částky jako bezdůvodné obohacení.

    Neználek

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".