Modernizace výtahů
Dobrý den,zajímalo by mě,jestli je nutné modernizovat výtahy hned,nebo je nějaká lhůta do kdy to musí společenství uskutečnit.
Nikde se nemohu dovědět, zda existije nějaký zákon, nařízení vlády, vyhláška nebo č. směrnice EU, který by řešil způsob a hlavně termín modernizace /většinou výměny/výtahů.Všichni ale straší EU, že to má být co nejdříve, že jako první se musí vyměnit výtahy, které nemají vnitřní dveře a pod. Jestli prosím někdo víte nějaké konkrétní nařízení, prosím odpovězte. Moc děkuji Věra
Neexistuje nařízení,které nařizuje.Inspekční prohlídka řeší rizika
a doporučuje.Doporučuje a,rizika
b,termíny DOPORUČUJE a nenařizuje!!!! Rozhodnutí je na majiteli.Zvážení
modernizace je souhrnem mnoha faktorů a ne pouze konstatováním ano-ne.
Tímhle se nezabývám, vím to jenom zprostředkovaně, tak berte mou odpověď s rezervou.
Pokud vím, tak jednou za 6 let se musí u výtahu dělat tzv. inspekční prohlídka (tu nedělá servisní firma, ale nějaký akreditovaný inspekční orgán), z té dostanete zprávu a obsahem té zprávy je mimo jiné vyhodnocení rizik při provozu toho daného výtahu a také termín odstranění těchto rizik. Pokud tyto závady neodstraníte, tak Vám potom ten inspekční orgán může zakázat výtah provozovat, nebo ho budete provozovat na vlastní nebezpečí.
V tomhle by Vám ale určitě poradila servisní firma, která Vám spravuje výtah.
Inspekční orgán nemá právo zakázat provoz výtahu.Samozřejmě je-li výtah bez závad dle norem z doby výstavby,které by ohrožovali zdraví osob. Inspekční prohlídka je informativní prohlídka pro majitele jako ,,kuchařka" pro rozhodování.Není represním orgánem. Dokonce nemá právo výtah odstavit ani v případě závad vážných/hlediska práva/,ale má právo upozornit jiné orgány v případě,že majitel dává najevo jednoznačný nezájem nebo dokonce aroganci.Doufám,že jsem použil slova srozumitelná.Myslím,že každý rozumný majitel je schopen naslouchat a míru rizika nebezpečí ohrožující zdraví brát vážně.
Asi by jste se divil. Máte-li DOBROU servisní firmu na výtah, tak vám ze závažných důvodů výtah odstaví z provozu pokud by ohrožoval jakoukoliv závažnou bezpečnost, oznámí to příslušnému stavebnímu úřadu a inspektorátu bezpečnosti. (Jedná se o vybrané zdvihací technické zařízení pro přepravu osob.) Pokud nebudete reagovat, tak s vámi ještě vypoví smlouvu o servisu, v případě že servisní firma je smluvně i provozovatelem, bude po vás požadovat veškerý ušlí zisk.
Jelikož výbor společenství není oprávněná osoba ve věci výtahu, nesmí ani bez přitomnosti servisní organizace vstoupit do strojovny výtahu.
Pozn.: dozorce výtahu slouží pouze k vyproštění osob, k přivolání servisní organizace, ne k zprovoznění výtahu; u nových výtahů nahrazeno SOS dorozumívacím zařízením.
Matějka
Já s Vámi tady nepolemizuji a neodporuji ve věci rizik.Jen je dobré mít na paměti také co se za slovem dobrá firma skrývá a hlavně i vlastní selský rozum.p.Matějka asi jste výtahář,když dokonce poukazujete na vypovězení smlouvy atd. Já naopak znám firmy,které čůrají na paty majitelům,takže je dobré mít na paměti,že vždy jsou 2 strany. Poslední věta je z vaší strany zmateční,ale to by bylo na dlouhé věty. Takže závěrem-vždy jsou 2 strany,žádná podřízená a ani nadřízená,to pro pořádek
Souhlasím s Honzou servisní firma doporučí-poradí kdo udělá insp.prohlídku nusí se odstranit určité typy závad (někdy je to dosti finančně náročné) dle rizik a získáte glejt s kulatým razítkem na 6 let a pak se uvidí,možná se tohle bude opakovat-kéž by,čert ví co si kdo ještě vymyslí,ale bezpečnost při dopravě i výtahem musí být. Lojza
no vidím tu opravdu dle zaslaných reakcí dalších threadů že je tu velká mezera v neinformovanosti kolem tété problematiky,ano všude se mluví o tom že výtahy musí být dle směrnic E.U. rekonstruovány jelikož stávající v C.R. tété normě nevyhovují.Zdá se mě ovšem že na to tlačí především lobby firem které chcou na tom pochopitelně vydělat.Nikde jsem se ani na netu nedopátral jaké jsou podmínky a termín a důvod aby se vátah rekonstruoval.
Poslední komentáře