měřiče tepla

Vložil jipo, 25. Listopad 2014 - 19:05 ::

Jednoduchá otázka. Musí mít SVJ měřiče-čidla pro vytápění, když jednotka má vlastní kotel a ohřev TUV ? Zákon 406/2000 a vyhláška 237/2014 toto blíže nespecifikuje. Nebo nakoupíme čidla a po novele zákona nebudou např. tato čidla vyhovovat dané novele a budou to vyhozené investice. Domnívám se, že SVJ je v podstatě soukromý subjekt a mělo by být na něj pohlíženo jako na rodinné domy. Nebylo by vhodné počkat na novelu zákona 406/2000.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil P_V (bez ověření), 25. Listopad 2014 - 21:52

    Krabičky jsou kvůli rozúčtování. Pokud má každý svůj kotel, tak není co rozúčtovávat a tudíž ani měřit.

    Vložil jipo, 26. Listopad 2014 - 11:51

    jipo asi jste špatně pochopil otázku. máme jeden kotel pro celý dům a pro tuv je taktéž jeden boiler. Rozúčtování provádíme dosud podle obytné plochy a u tohoto sytému bychom chtěli zůstat. V podstatě rozúčtováváme jen cenu plynu, ostatní náklady jdou /údržba,opravy,ob­sluha/ jdou z jiné složky.

    Vložil G.X, 26. Listopad 2014 - 19:58

    Dobrý den, jednotka je zákonný pojem a znamená byt či nebytový prostor. Prosím nepoužívejte jej ve smyslu „dům“. Jinak dáváte dotazu zcela chybný význam. Děkuji G.X.

    Vložil lake, 26. Listopad 2014 - 13:20

    Pokud rozúčtujete pouze cenu plynu, pak v domě nedochází k rozúčtování nákladů na tepelnou energii.
    To znamená, že se nepoužijí odstavce 1 až 3 ustanovení § 7a vyhlášky č. 194/2012 Sb.. Tedy se na dům nevztahuje povinnost vybavit vnitřní tepelná zařízení registrujícími přístroji.

    Nepoužívejte pojem „měřiče tepla“. To je pouze jeden z více možných druhů registrujících přístrojů.

    lake

    Vložil 123David (bez ověření), 14. Prosinec 2014 - 10:43

    Dobry den, nase svj odmita instalovat merice a chce pokracovat v rozuctovani dle plochy. Jsme jedini kdo nesouhladi, co muzeme
    Delat at se vyhneme pokute, dekujeme, janakovi

    Vložil simona, 26. Listopad 2014 - 17:56

    Pane Lake, můžete objasnit podle čeho soudíte, že plyn spotřebovaný k výrobě tepelné energie (tepla) není nákladem na tuto výrobu ?

    Vložil lake, 26. Listopad 2014 - 20:21

    Paní Simono, jen jsem upozornil na skutečnost, že osazení registrujících přístrojů je povinné pouze pro ty domy, kde dochází k rozúčtování nákladů na tepelnou energii. Tazatel ale napsal, že nerozúčtují náklady na tepelnou energii. Ptejte se tedy jeho co rozúčtují.

    Dodávka plynu je něco jiného než dodávka tepelné energie, viz vyhláška č. 210/2011 Sb.: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2011-210

    lake

    Vložil simona, 26. Listopad 2014 - 22:14

    Pane Lake, myslím, že se mýlíte. SVJ nemůže být ve smyslu vyhl. 210/2011 dodavatelem čili prodejcem plynu, elektřiny nebo čehokoliv jiného. SVJ nesmí podnikat (§ 1194 NOZ).

    Vložil Emill (bez ověření), 27. Listopad 2014 - 14:56

    a tuto skutečnost máme zakotvenu ve stanovách. Vlastníci hradí jen odebraný plyn (podle podružných měřidel) a to za cenu, kterou SVJ účtuje obchodník s plynem. Nemá tedy z této činnosti žádný zisk a není to podnikatelská činnost. M.j. stejným principem funguje dodávka studené vody a nikdo se nad tím nepozastavuje.

    Vložil PELE (bez ověření), 27. Listopad 2014 - 15:15

    Má to nějakou výhodu např. cenovou, množstevní slevu apod.? Je cena výhodnější, než nejlevnější dodavatel dle kalkulátoru (aktuálně asi Fosfa)?

    Vložil Pope (bez ověření), 27. Listopad 2014 - 10:10

    Paní Simono, máte pravdu, jako má pravdu i pan Lake. Celý problém je ovšem mnohem širší a jeho výklad rozsáhlý. Přesto se pokusím Vám napovědět:

    Píšete – …SVJ nemůže být ve smyslu vyhl. 210/2011 dodavatelem čili prodejcem plynu, elektřiny nebo čehokoliv jiného.

    Zeptám se: A dodavatelem tepelné energie SVJ být může?

    Vložil Juraník (bez ověření), 27. Listopad 2014 - 16:35

    Zeptám se také: Může být (nebo je) SVJ také dodavatelem vody ? To je stejný „problém“.

    Vložil lake, 27. Listopad 2014 - 0:53

    Paní Simono,
    nepsal jsem nic o tom, že by SVJ tazatele mělo být dodavatelem plynu. Nepsal jsem nic o tom, že by SVJ tazatele mělo být dodavatelem elektřiny. Nepsal jsem nic o tom, že by SVJ tazatele mělo být podnikatelem. Nevím, proč se zmiňujete o podnikání, Vy to ostatně taky netušíte.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".