Doplatek do FO

Vložil Hana2, 11. Prosinec 2020 - 5:28 ::

Majitel BJ zemrel. Pro protahovane dedicke rizeni 3 roky neexistoval opravneny dedic, ktery bude uveden v katastru nemovitosti jako majitel az v roce 2021. SVJ ma pohledavku za BJ pouze za mesic, ve kterem majitel zemrel. V byte nikdo celou dobu nebydli. Bude povinnosti noveho majitele doplatit do FO nebo pujde jen o jeho dobrou vuli? V zasade vzniklo trilete obdobi nikoho. Jaka je praxe u ostatnich SVJ?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Maturant (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 21:21

    3 roky jsou tak akorát abyste začala konat. (Obecná promlčecí lhůta jsou právě 3 roky.)

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2020 - 22:09

    Maturant tomu nerozumí.

    Podle § 621 zákona č. 89/2012 Sb. platí, že okolnosti rozhodné pro počátek běhu promlčecí lhůty u práva na vydání bezdůvodného obohacení zahrnují vědomost, že k bezdůvodnému obohacení došlo, a o osobě povinné k jeho vydání. Z uvedeného plyne, že promlčecí lhůta nezačne běžet dříve, než bude rozhodnuto o tom kdo se stává dědicem bytu po zemřelém vlastníkovi jednotky.

    Justitianus

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2020 - 9:31

    Píšete to nesprávně. Žádný FO neexistuje. Pohledávky SVJ jsou trojího druhu:

    • pohledávky z neuhrazených záloh na správu domu a pozemku,
    • pohledávky z neuhrazených příspěvků na správu domu a pozemku,
    • pohledávky z vyúčtování služeb spojených s užíváním bytů.

    Předpokládám, že jste vaše pohledávky vzniklé do okamžiku smrti vlastníka přihlásili do dědického řízení. Dědic pak vstupuje do práv a povinností zůstavitele (zemřelého vlastníka jednotky). Má tedy povinnost uhradit se zpětnou účinností vše, co byl povinen hradit vlastník jednotky. To platí bez ohledu na to, zda v bytě v průběhu dědického řízení někdo bydlí, či nebydlí.

    Justitianus

    Vložil Hana2, 11. Prosinec 2020 - 10:35

    Za mesic posledniho zivota majitele byla dluzna platba radne prihlasena soudnimu komisari. Pane Justitianusi, co s temi dalsimi platbami, resp. zalohami, po umrti majitele? Pravdepodobne vyraz FO byl chybny. Jake pohledavky zpetne je povinen budouci novy majitel SVJ zaplatit? Muzete dat odkaz na pravni legislativu? Dekuji.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 10:56

    jeden jediný příklad nákladů, které tím, že v bytě nikdo nebydlí, nepřestanou běžet. to jako po celé roky byt nebyl vytápěn? a kdyby nebyl, což už samo o sobě je porušení zákonných předpisů, i tak musí majitel hradit. a mnoho dalších nákladů (účetnictví svj se vede dál, dům se uklízí dál, v domě se svítí dál,…)

    zpětně vám musí zaplatit to, co jste řádně vyúčtovali a majiteli předali.

    Vložil Vytopilová (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 20:01

    „po celé roky byt nebyl vytápěn? a kdyby nebyl, což už samo o sobě je porušení zákonných předpisů, i tak musí majitel hradit“

    Paní Radko2222,

    napište, prosím, o porušení jakých předpisů se jedná a odkud plyne povinnost vlastníka hradit. Tazatelka napsala, že předmětný byt má vlastní topení. Děkuji.

    a
    Vložil radka2222 (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 20:34

    obecně i NOZ – vlastníci jsou povinni při výkonu svých práv dbát na to, aby v domě bylo vytvořené prostředí zajišťující ostatním uživatelům domu nerušený výkon jejich práv. a pokud jeden byt vůbec netopí, dá se později předpokládat kondenzace vody na stěnách, plíseň, a další poškození sousedních bytů. pokud nejsou dodržovány principy vyhlášky 194/2007 Sb., můžou se ostatní vlastníci nebo rovnou svj obrátit na Státní energetickou inspekci, ta je příslušná ke kontrole a ukládání pokut v oblasti hospodaření s energiemi.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 20:29

    Vyhláška č. 194/2007 Sb.- ukládá povinnosti vlastníkovi bytového domu a stejná povinnost stíhá i SVJ. mimo jiné – V průběhu otopného období jsou byty v době od 6.00 do 22.00 hod. a ostatní prostory v době jejich provozu vytápěny tak, aby dosažené průměrné teploty vnitřního vzduchu zajišťovaly výpočtové teploty vnitřního vzduchu stanovené projektem budovy. …Omezení vytápění se provádí tak, aby byly dodrženy požadavky na tepelnou stabilitu domu/místností. pokud nedochází k vytápění některého bytu, vzniká na straně osob, které byt nevytápějí, bezdůvodné obohacení, které je nutno vydat osobám řádně vytápějícím byty. většinou jsou v projektech uvedeny minimální teploty kolem 16–18 stupňů.

    Vložil Hana2, 11. Prosinec 2020 - 12:53

    Ano, vytapeno tam nebylo. Byt ma vlastni topeni, ktere nikdo nemohl obsluhovat. Po umrti majitele doslo k odpojeni elektriny a plynu. Neboztikovi zadne vyuctovani tri roky zpetne predano nebylo, protoze zemrel. Bylo by absurdni pozadovat po neboztikovi rozuctovani osvetleni spolecnych prostor.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 13:00

    po nebožtíkovi ne, ale po tom, kdo byt zdědil ano. divím se, že se ostatní vlastníci neozvali, když dostávali vyúčtování rozpočítané jen na zbylé byty. stále se barák musel uklízet, uklízečka svítila, pošťák, stále se prováděly revize, stále se vedlo účetnictví svj, když odpojili topení, tak ten byt „vytápěli“ ostatní, stále se platilo pojištění domu, výboři za svoji činnost, stále se určitě prováděly opravy a údržba domu, protože ten byt v domě stále existoval, nikdo ho nevygumoval po dobu dědického řízení. vždyť daň z nemovitostí taky musí dědic doplatit za dobu od úmrtí, a to zcela logicky. dědic musí počítat s tím, že když dostal takový majetek, tak nemá jen práva, ale i povinnosti. vlastnictví zavazuje.

    Vložil Maturant (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 17:59

    „když odpojili topení, tak ten byt „vytápěli“ ostatní“

    Správně. Jenom škoda, že nepíšete, jak byste to řešila. Také máme v domě několik bytů s odpojeným topením, což znamená, že ostatním bytům výrazně vzrostly náklady na teplo. Řešit to neumí nikdo.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2020 - 18:25

    Pane Maturante, tuto věc beze zbytku řeší vyhláška č. 269/2015 Sb. ve svém ustanovení § 5. Máte neschopné statutáry. Za to si ovšem můžete sami: vy jste si je zvolili.

    Justitianus

    Vložil Vytopilová (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 19:58

    „věc beze zbytku řeší vyhláška č. 269/2015 Sb. ve svém ustanovení § 5.“

    Pane Justitiane,

    napište, jak vyhláška tuto věc řeší. Tazatelka jasně napsala, že předmětný byt má vlastní topení. Děkuji.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2020 - 20:12

    Paní Vytopilová, jasně jsem napsal že odpovídám panu Maturantovi. Nikoliv tazatelce. Pokud nerozumíte mému příspěvku, nebo nerozumíte texu vyhlášky v českém jazyce, nechte si to od někoho vysvětlit.

    Justitianus

    Vložil radka2222 (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 18:07

    jak to? řeší to už nějaký rok vyúčtování.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2020 - 10:58
    Vložil Hana2, 11. Prosinec 2020 - 14:58

    Dekuji za napovedu Vam i vsem ostatnim. Uz v tom mam jasno. Vsem preji hezky zbytek adventu a zdrave Vanoce.

    Vložil ik (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 21:17

    Tak to Vás paní Hano obdivuji, že máte jasno. Já bych na odpovědi v tomto vlákně zrovna moc nesázela. Mě by moc zajímalo, co Váš výbor dělal celé tři roky, když nikdo neplatil. A jestli si s tím nevěděli rady, měli si vzít právníka. Pořad by je vyšel levněji, než nic nedělat. Dědicové snad byli jasní. U nás před lety zemřel starý pán, dědili jeho 3 dcery, dědictví s vyřizovalo myslím víc jak rok. A platby chodili dál. My nemuseli řešit zastavení plateb po jeho smrti, ale kdyby toto nastalo, tak bych já kdybych byla ve výboru šla za právníkem co s tím dělat. No po 3 letech nicnedělání bych byla dost skeptická.

    Vložil ik (bez ověření), 11. Prosinec 2020 - 21:21

    ještě doplním – co dělat se dá i vygooglit – https://www.magazinvybor.cz/…ve-jednotky/

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".