5.hlasování za rok 2011?

Vložil matěj (bez ověření), 28. Červen 2011 - 11:24 ::

Dobrý den, Chtěl jsem se zeptat na následující problém:v našem SVJ se za letošní rok konala již 3 shromáždění a 1 hlasování per rollam,při kterých nebyla odsouhlasena celková revitalizace bytového domu.Poslední shromáždění se přitom konalo minulý týden.Když na něm bylo jasné,že hlasování je opět neúspěšné,byl vznesen požadavek na další hlasování formou per rollam(již 5.hlasování za rok 2011,údajně z důvodu nedoručených plných mocí vlastníků,kteří se omluvili na poslední chvíli a byl prý předpoklad,že budou pro návrh).Tento požadavek byl odsouhlasen nadpoloviční většinou.Hlasování má proběhnout do konce tohoto měsíce. Vlastníkům,kteří jsou proti návrhu se samozřejmě tento postup příliš nezamlouvá,jedná se o velmi nákladnou investici,doposavad nebyla vůle 75% vlastníků to odsouhlasit. Formu per rollam zákon nepřipouští(vzorové stanovy mu nejsou nadřazeny).Ve stanovách našeho SVJ sice hlasování per rollam je upraveno,ale pouze pro případy,kdy je potřeba 100% souhlas vlastníků. S předsedou SVJ jsem vedl v průběhu roku poměrně rozsáhlou diskuzi,ale stojí si za svým názorem.Můžete někdo poradit?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 28. Červen 2011 - 14:22

    Pokud se neshodnete natolik, aby jste si odsouhlasili požadované usnesení v souladu se ZoVB – §11, odst.5 – nejčastěji "Jde-li o modernizaci, rekonstrukci, stavební úpravy [7a] a opravy společných částí domu, jimiž se nemění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu, postačuje souhlas tříčtvrtinové většiny všech vlastníků jednotek " (tj. těch 75%), tak těžko vymyslet jiné řešení. V souladu s platným stavebním zákonem se o dalším postupu již na většině stavebních úřadu na dalším postupu a rozsahu potřebné dokumentace a dalších náležitostech lze dohodnout bez problému. Problémy s požadavkem 100% by mohly nastat v jednotlivých případech, pokud by šlo např. o nástavby, přístavby, opravy balkónů, lodžií a pod., nebo pokud by jste v rámci celkové revitalizace měnili na př. užívání části společných prostorů z bytových na nebytové. mirek2

    Vložil lake, 28. Červen 2011 - 14:05

    Pane Matěji,

    Jestliže to vypadá jako husa a kejhá to jako husa, nejspíše to bude – husa.
    Jestliže ve vašem SVJ jste se tolikrát sešli a neschválili stavební úpravy – pak zřejmě o ně není zájem.

    Pro Vás je důležité, že potřebujete souhlas 100% vlastníků jednotek. Souhlas tříčtvrtinové většiny vlastníků jednotek platí pouze pro ty úpravy a opravy, které se obejdou bez veřejnoprávního svolení Stavebního úřadu.

    Žádost o stavební povolení nebo ohlášení stavby musí Stavebnímu úřadu podat jedna z těchto osob:

    • vlastník stavby (což je 100% vlastníků jednotek), nebo
    • stavebník(*) (který zároveň prokáže právo založené smlouvou provést stavbu, takže musí mít souhlas 100% vlastníků jednotek), nebo
    • společný zástupce (který musí mít souhlas 100% vlastníků jednotek).

    Nikdo jiný není oprávněn obrátit se v této věci na Stavební úřad.

    (*) Stavebníkem může být kdokoliv, například SVJ, rozhodne-li o tom shromáždění. V tom případě SVJ doloží stavebnímu úřadu (kromě smlouvy) také zápis z ze shromáždění SVJ a na základě toho jednotliví vlastníci jednotek budou vyloučeni ze stavebního řízení (§ 109 písm. (b) a (g) Stavebního zákona).

    Psal jsem o věci podrobněji na více místech:
    http://www.portalsvj.cz/…e-zateplenim
     http://www.portalsvj.cz/…ebnim-rizeni

    lake

    Vložil J.Erban (bez ověření), 28. Červen 2011 - 15:34

    Platí stejný postup jako doporučuje lake taky pro zateplení střechy bez zateplování pláště domu? Je to taky stavební úprava? Podle mne ano.

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 28. Červen 2011 - 14:50

    Mám dojem, že tazateli nešlo o procenta či jiné záležitosti, ale o to, že je opakovaně svoláváno shromáždění pro hlasování o věci, která již nebyla schválena (opakovaně).

    Momentálně mě nenapadá, jak se lze tomuto bránit.

    Vložil matěj (bez ověření), 29. Červen 2011 - 7:13

    momentálně mne tíží otázka zda shromáždění mohlo nadpoloviční většinou schválit hlasování per rollam,když ve stanovách SVJ je toto upraveno pro případy,kdy je podle zákona o vlastnictví bytů potřebný souhlas všech členů společenství(§ 11 odst.5 a § 13 odst.3),tj.100% hlasů??

    Vložil lake, 29. Červen 2011 - 7:54

    Pane matěji,
    ohledně hlasování „per rollam“ platí pouze to, co je uvedeno ve stanovách vašeho SVJ. V souladu se ZoVB platí, že k přijetí usnesení o změně stanov je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů (§ 11 odst. 4 ZoVB).

    Teprve po změně stanov by případně mohlo hlasování „per rollam“ být použito k přijímání těch usnesení, která nevyžadují 100% souhlas.

    lake

    Vložil Info BCS (bez ověření), 28. Červen 2011 - 12:21

    I když počítám stím , že hodně lidí tady bude proti , tak můžu přidat zkušenost kterou máme s našemi klienty (ve správě) už asi u 15 SVJ chtěli začít revitalizaci ale nikdy se nesešlo dostatek majitelů na schůzi , tak se vždy navrhlo , aby se do zápisu napsalo , že majitelé kteří nejsou na schůzi mají možnost se následně písemně vyjádřit a nikdo se na víc už neptal a můžu říct že ve všech SVj proběhla revitalizace aniž by tuto možnost hlasování měli ve stanovách a já rád říkám , co není vysloveně zakázáno tak je to dovoleno

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".