Pozdní reklamace vyúčtování

Vložil AlenaS (bez ověření), 3. Srpen 2011 - 9:45 ::

Dobrý den,
mám tento problém: jsem spoluvlastnice bytu z 25% (a další 3 spoluvlastníci mají také po 25% a bydlíme ne různých adresách (adresy dle katastru nemovitosí)). Podala jsem sama (pouze já) reklamaci na nepřiměřenou spotřebu TUV.

  • Reklamace byla zamítnuta, proto, že údajně nemám většinu dle Občanského zákoníka §139/2 (chyběly podpisy spoluvlastnic). Já jsem ale byla s ostatními vlastnicemi zajedno.
    To jsem tedy následně doložila (reklamaci jsem pouze zkopírovala a doplnila o podpisy dalších dvou spoluvlastnic; žádné plné moci jsme si navzájem pro řešení neudělili a nic takového jsme ani Správci nepsali). 
  • Reklamace byla opět zamítnuta proto, že údajně „nebyla podána včas“ (do 21 dnů od doručení Vyúčtování)
    (odpověď mi byla doručena 25-tý den, avšak POUZE mně (dodejkou) jako prvnímu stěžovateli).

I když jsem tedy neměla včas (do 21dnů) reklamaci podepsanou alespoň 3-mi spoluvlastníky – co s tím dále mohu dělat? Postup Správce mi připadá jako účelová obstrukce. Správce vyžadoval pro přijetí reklamace podpis >50% dle §139/2 ObčzZ. Je tedy reálné abychom se stížností u ČOI dovolaly toho, že Správce nesplnil povinnost dle §19/3 zákona 634/1992 (nevyřízení reklamace ve lhůtě) neboť neinformoval všechny vlastnice zvlášť (nebo alespoň ty uvedené v reklamaci) a byl nucen ji tedy opětovně řešit?

děkuji za nápady
Alena

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.