vrácení přeplatku + poštovné, zaplombování plynoměrů
Vážení, obracím se na vás s žádostí o radu jako majitel bytové jednotky,jejíž finance jsou spravovány družstvem.Mám v současné době s družstvem spor,ve kterém se jedná o rozdílné vyúčtování za topení,vodu, plyn atd. a vyplacenou částku, která je jiná (nižší) než na faktuře. Družstvo argumentuje tím, že má právo na krácení vrácené částky vzhledem k tomu, že tato byla zaslána složenkou a jemu tak vznikly výdaje. Nikdo nás o tomto krácení ale předem neinformoval. Jedná se sice o nízkou částku cca 46,–, ale pokud to udělá u několika lidí,je tato částka již vyšší. Může takto družstvo opravdu jednat? Nemělo by povinně o těchto záležitostech informovat? Peníze na fond oprav atd. jsou přitom placeny v pravidelných měsíčních splátkách družstvu převodem z mého účtu. Byt je psaný na mou přítelkyni. 2) V našem panelovém domě byla soukromou spol.(na základě smlouvy uzařené s Bytovým družstvem) dělána výměna plynového potrubí. S tím souvisí i odplombování plynoměru,který byl následně zabudován,ale již není zaplombován. Revize byla údajně provedena spuštěním plynu, ale nebyl nám vystaven ani žádný doklad. Předpokládám,že ani takovéto jednání není správné,ale nevím, na koho se mám obrátit, aby celou situaci řešil a zda nám nehrozí nějaké sankce za nezaplombování plynoměru? Kdo je v tomto případě zodpovědný za nezaplombované plynoměry a revizi plynu? Nemůžeme být obviněni dodavatelem plynu kvůli nezaplombovaným plynoměrům z krádeže plynu?
Poslední komentáře