Reklamace faktury
Prosím o radu. Snažil jsem se najít odpověď na webech věnovaných spotřebitelům a v Občanském zákoníku, ale nenašel.
V bytě jsem prováděl výměnu oken a dveří. Obdržel jsem od firmy nabídku provedení a cenu. Nesepsali jsme Smlouvu o díle. Po uhrazení zálohy (truhlář vystavil zálohovou fakturu) jsme emailem a ústně dohodli změnu (snížení) zakázky. Místo nových dveří (za 12 tis Kč vč. zárubní a laku) byla repasována (výměna latí, palubek a lak) vnější strany původních dveří.
Truhlář nyní fakturuje, kromě položek dohodnutých emailem (okna, instalace, dovoz) repasi (vnější strany) původních dveří 7.750 Kč. Cenu původních považuji za srovnatelnou s nabízenými (smrk nebo borovice masiv). Po odečtu ceny zárubně (součást nabídky nových dveří) odhaduji, že repase zhruba poloviny dveří vyšla na 80% nových.
Truhlář požaduje doplatit k záloze DPH 10%, já se domnívám že cena zakázky není (po její změně) ani ve výši zálohy, ale stačí, když k záloze nebudu muset nic doplácet.
Nejjednodušší je domluvit se, ale jde o to, jak právně mohu argumentovat. Smlouva o dílo nebyla sepsána a nedohodli jsme cenu repase ani emailem (na rozdíl od ceny oken a nových dveří). Domnívám se, že nesepsání Smlouvy není v tomto případě problém jen pro zadavatele, ale i řemeslníka.
Děkuji Martin II.
Poslední komentáře