Rozúčtování nákladů za úklid společných prostor v bytovém domě
Prosím o vysvětlení či radu ve věci týkající se úklidu společných prostor v domě. Náklady na úklid jsou plně na nás – 17 vlastnících, přestože v domě jsou 2/3 – tedy 43 neobsazených bytů. Jelikož se většinový vlastník na nákladech za úklid podílet odmítl a správce nemovitosti jej v tom podpořil a pro nás by náklady na úklidovou službu byly neúnosné, provádíme úklid společných prostor sami, na vlastní náklady. Po týdnu se v úklidu střídáme a uklízíme si sami. Starší a nemocní vlastníci si na úklid musí vždy někoho zjednat a zaplatit. Jedná se o rozsáhlé chodby a schodiště /budova byla původně internátním zařízením/. Zkoušeli jsme jeden měsíc neuklízet, ale vzhledem k tomu, že se v domě pohybuje spousta cizích osob, jako jsou zedníci, údržbáři a pod., kteří opravují postupně chátrající byty většin. vlastníka, a nepořádek se už nedal snášet, pokračujeme dál v úklidu. V zimě se jedná i o úklid sněhu. Byli bychom rádi, kdyby úklid v domě zajistila správcovská firma a na nákladech se podílel i většinový vlastník. Zatím jsme neuspěli a ani nevíme, zda se můžeme nějak bránit.Prohlášení vlastníka budovy ani pravidla pro užívání společných prostor nemáme ani nevíme co je jejich obsahem. Vlastník budovy a současně i většinový vlastník nám je ani na naši žádost nepředložil a ve všech věcech rozhoduje sám. To se týká i rozúčtování nákladů za výtah a společnou energii, která je rozúčtována pouze nám 17 vlastníkům. Předem děkuji za odpověď.
Poslední komentáře