Vznik SVJ - přechod od správce, jak účtovat
Dobrý den, prošla jsem celou diskuzi a nikde nenašla odpověď na náš problém, proto prosím takto o radu. Naše SVJ vzniklo (bylo zapsáno do OR) v září 2010. Účetnictví nám vede BD na základě mandátní smlouvy (tu jsme jim vypověděli k 31.12.2010). BD nám však stále (i po vzniku SVJ) vede na zálohové platby a platby do FO pouze jednoduché účetnictví – když jsme požádali o vedení podvojného v souladu se ZoU, tvrdí nám, že tyto platby není nutné účtovat podvojně, neb smlouva s dodavateli i vlastníky bytů je psaná přímo na BD, nikoli na SVJ. Naše nová účetní, která nám povede účetnictví od r.2011, však tvrdí opak. Ptala jsem se už na více místech a každý na to má jiný názor. Prosím proto o radu, jakým způsobem je nutné vést účetnictví, abychom se nedostali do problémů či neporušovali zákon. Můžeme být pokutováni (kým a jak), pokud se do 31.12.2010 povede na zálohové platby a platby do FO jednoduché účetnictví a podvojné až od 1.1.2011? BD nám nyní podvojně účtuje jen faktury a DPP. Máme šanci požadovat penále od BD, pokud bude účetnictví vedeno v rozporu se ZoU? Od 1.1.2011 už všechny smlouvy o dodávkách i předpisy plateb budou psané na SVJ, zatím jsou na BD. Díky za rychlou odpověď. K.A.
Poslední komentáře