Pane Pavle, nevím, z čeho soudíte, že ze mě něco čiší, ale budiž. Ve výboru skutečně nejsem a myslím, že by to byl celkem problém, kdyby tam někdo z vlastníků chtěl být. Jak jsem psal, na prvním shromáždění se tam postavilo do pozoru hned osm lidí a na těch bylo znát, že chtějí být u koryta za každou cenu. Jednomu z těch kandidátů někdo z vlastníků dokonce vytknul, že pracuje pro dodavatelskou firmu původního developera. Náš vychytralý kandidát začal plácat játrama jako politici u Václava Moravce ve stylu „ale nemáte pravdu pane kolego, takto bych to nestavěl“. A tak dále. K vaší otázce: na správě domě jsou klíčové dvě věci:
- údržba
- daně a poplatky
sám říkáte, že máte správce i externí účetní. ¨Předpokládám, že jak správcovská společnost, tak účetní jsou placeni zvlášť. Změny daní a poplatků, nad nimiž zde pláčete a které zaberou nejvíce času, sleduje účetní. Na vás jako na výboru je tedy zajistit výběr dodavatelů, kteří budou provádět rekonstrukci, o které píšete. předpokládám, že na domě se nedělají stavební práce nepřetržitě, to by nebyl dům, ale staveniště. Pokud zorganizujete jednu takovou opravu, úpravu či rekonstrukci ročně, lze to akceptovat. Navíc: pokud pověříte jednoho člena, aby komunikoval se zájemci o výběrové řízení, zcela jistě se na této činnosti nebudou podílet i další čtyři členové výboru. Takže zase tak se nepřetrhnete, jak zde píšete. A znovu říkám: vycházím z toho, že vaše SVJ má jak správce, ketrého už si vlastníci platí, tak účetní, kterou si vlastníci také platí. Na vás jako na členy zbývá administrativa, ovšem v relativně omezeném rozsahu. Takže jakou odměnu bych vám přiznal? Za tu práci 500,– Kč měsíčně, hovorné by vám bylo propláceno zvlášť na základě předložených faktur, aby si kdokoli z vlastníků mohl kdykoli v případě zájmu ověřit, na jaké číslo bylo voláno. Vy dostáváte za práci ve výboru kolik?
Poslední komentáře