Vlastník bytu jsem já, účetnictví (evidenci) nám dělá správce, který taky řeší služby, revize a zadané opravy atd. Samozřejmě platby oprav a revize, co se prováděly, šly přes účet. Dokonce jsem je zařizovala (až na podpis smlouvy) na dálku já, co jde řešit emailem nebo telefonicky, to prostě předchystám, dohodnu, vysvětlím lidem v domě, svolávám schůze, dělám zápisy apod. Lidé v domě nejsou zvyklí se o bydlení starat. Odjakživa to přece dělal byťák za ně :-). Jenže díky tomu, že v domě většinu času fyzicky nejsem, prostě vše neuhlídám.
Pověřený vlastník má, pochopitelně, plný přístup k účtu. A externí účetní může zaúčtovat pouze výdajové doklady, které jí pověřený vlastník dá, pokud dojde k výběru v hotovosti. Když jej účetní upomínala, vždy se vymluvil na čas, že je dodá – často při práci bývá mimo domov a zdál se být pouze zaneprázdněný bordelář. No a když už se to účetní zdálo „hodně mimo“ a výběry se stupňovaly, tak mi zavolala a výpisy z účtu mi mailem poslala. Objektivnější info snad ani být nemůže.
Jde mi teď hlavně o to, jak minimalizovat důsledky tohoto průšvihu.
Poslední komentáře