Odkazované sdělení vycházelo z úpravy vyhlášky 176/1993 Sb., která skutečně obsahovala ustanovení, že pravidla dle této vyhlášky se použijí na rozúčtování služeb v případě, kdy v domě užívají byty jednak nájemci a jednak vlastníci bytů podle ZoVB. Tato vyhláška byla zrušena ÚS a tím i sdělení MF pozbylo v této části relevanci. Osobně se domnívám, že i jinak by to v dnešních poměrech bylo neúnosné.
Nicméně mne zaujal Váš názor ohledně zařazování úklidu společných prostor mezi služby nebo do správy domu. Řešíme podobný problém a zatím jsem nikde nenašla většinové stanovisko, podle jakého klíče se řídit. Striktně vzato vše, co se týká společných prostor spadá do správy domu (viz definice správy domu v ustanovení §9 ZoVB), ale tím padá možnost jakkoliv o čemkoliv rozhodnout (dohoda v domě o 100 bytech, kde polovina vlastníků byty pronajímá a část žije v cizině, je naprostou utopií). Moc si nevíme rady, jak s tím naložit, zvlášť když víme, že v praxi ta SVJ, která „formality“ neřeší, řeší rozúčtování všeho hlasováním a funguje to, i náš správce to považuje za normální..
Poslední komentáře