Dobrý den, ač to nebylo jasně napsáno, předpokládám, že se jedná o situaci, kdy město je původním vlastníkem domu, který nyní rozdělilo Prohlášením na jednotky a tyto odprodává lidem.
V zákoně máte:
§ 4 (2) Prohlášení podle odstavce 1 musí obsahovat
f ) práva a závazky týkající se budovy, jejích společných částí a
práva k pozemku, která přejdou z vlastníka budovy na vlastníky
jednotek,
h ) pravidla pro správu společných částí domu, popřípadě domu jako
celku, včetně označení osoby pověřené správou domu.
Toto určení činí původní vlastník a to před prodejem první jednotky(bytu). Je to jeho právo i povinnost (ostatně o správci rozhodoval i kdykoliv před tím)
Fakticky až od prvního shromáždění vlastníků již rozhodujete o případných změnách všichni (vlastníci) , a je to logické.
Pozn: dům nepatří SVJ. Společné části domu patří všem vlastníkům jednotek a jednotky (byty) patří vlastníkům, kteří si je koupili. Z hlediska rozhodování-hlasování: při prodeji jednotek postupně klesá městu počet vlastněných jednotek ( a tím jeho spoluvl. podíl); na prvním shromáždění tak pravděpodobně ještě bude hlasovat město jako jeden z vlastníků(pokud neprodalo ještě všechny jednotky).
Podle mého názoru je situace jasná, pouze je otázkou, proč původní vlastník zvolil jiného správce, než který tam dosud fungoval.
G.X.
Poslední komentáře