Bohatí se vyznačují tím, že vyhledávají dobré investice a realizují je. Dovoluji si tvrdit, že racionální investování je podmínkou trvalého bohatství. Kdo to neví, ten zpravidla nic nemá, nebo časem o vše přijde. To platí jak pro soukromé osoby, tak pro družstva a společenství vlastníků. Ve svém článku jsem ukázal nejjednodušší úvahu, kterou by pro sebe měl umět udělat každý, kdo chce zateplovat. Pro ilustraci jsem zvolil příklad nerozvážného „hurá“ zateplování. Mám totiž dojem, že je to častější případ. Stejně jsem ale mohl ilustrovat tutéž metodu na případě úspěšného zateplení. Úvaha by byla stejná, jenom úspory by musely být větší a náklady nižší. Bohužel ale žádný takový případ neznám. Na rozdíl od reklamních sloganů. ve kterých se zateplováná jdnostranně vychvaluje, metody efektivnosti jsou neutrální. Nejsou obecně ani pro, ani proti, ale objektivně hodnotí každý konkrétní případ. Proto znova vyzývám všechny, kdo mají úspěšné zateplení za sebou, aby se ozvali. Ukažte že je vás víc než těch, kteří po výměně oken za plastová mají plíseň v bytě, nebo kteří po zateplení platí za teplo stejně jako ti, co nezateplovali. P.S. Vaše podobenství Trabantu, Renaultu a zemljanky se zateplovaným domem se dá převyprávět také takto. Těžko si představit poslance, jak jezdí do parlamentu Trabantem. Těžko si představit malíře pokojů, jak jezdí po zakázkách v pancéřovaném Renaultu. Každý musí vědět, co potřebuje a co si může dovolit. Také by nebylo rozumné, kdyby náhle zbohatly malíř pokojů investoval do „zateplování“ svého Trabanta s nadějí, že tím zvýší jeho tržní hodnotu. Měl by si koupit nový, přiměřeně drahý moderní vůz. Co se týče zemljanek. Někteří skutečně bohatí lidé si stavějí svá sídla na vhodném místě z velké části zapuštěná do zamě. Nevěřili byste, jak je to pohodlné, bezpečné a tepelně úsporné. Ale pro malíře pokojů zbytečný komfort. Pave1
Poslední komentáře