Mám s naším SBD z části podobné zkušenosti, fungují prakticky obdobně. Prohlášení vlastníka jsem od nich nezískal (argumentace: to je náš dokument, vlastníci mají vše ve svých kupních smlouvách) a nakonec bylo jednodušší nechat si ho vytisknout na Katastru nemovistostí, neověřená kopie pro dům s 28 byty vyšla na 750 Kč. Pokud jde o rozdělení finančních prostředků, pak nevím co máte na mysli, my jsme dostali veškeré podklady ke dni vzniku SVJ. Nevím jestli to dobře chápu, ale vás zajímá hospodaření družstva z mezidobí kdy začalo družstvo odprodávat byty do vzniku SVJ? Pokud ano, pak si myslím že jste se o to měli zajímat spíš v té době (např. v rámci ročního vyúčtování), družstvo přece muselo vést účetnictví po „jednotkách“, tedy domech. Nevím, pravda je, že v téhle věci naštěstí problém nemáme, tak moc neporadím.
Poslední komentáře