☀ Veřejnoprávní povolení ke změně stavby:
- Toto je v kompetenci stavebního úřadu. Změna může být rozsáhlá a pak vyžaduje stavební povolení (na základě stavebního řízení, po předložení projektu, posudku statika, vyjádření hygieniků, hasičů, odboru životního prostředí, atd.).
- Někdy postačí ohlášení stavby stavebnímu úřadu s připojenými přílohami.
- Jednoduché stavby nevyžadují ani ohlášení.
Pro vás je důležité, že souhlas vlastníka stavby předkládaný stavebnímu úřadu v případech 1 nebo 2 může být udělen právnickou osobou SVJ. Tento souhlas potvrzuje statutár (zpravidla svým podpisem přímo na stavební dokumentaci).
☀ Soukromoprávní oprávnění ke změně stavby:
- Speciální případ je změna společných částí vyžadující změnu prohlášení (2012/89/§1169/2/a). Ve vašem případě nejspíše o nic takového nejde.
- U ostatních zásahů do společných částí se bude postupovat podle vašich stanov.
- Pokud stanovy neobsahují podrobnější úpravu rozhodování, pak se postupuje podle 2012/89/§1208/e/2. Podle tohoto ustanovení platí, že do působnosti shromáždění patří rozhodování o stavební úpravě společné části, která nevyžaduje změnu prohlášení, převyšují-li náklady částku stanovenou prováděcím právním předpisem (1000 Kč v průměru na jednotku).
- Je-li náklad na stavební úpravu společné části nižší než částka stanovená prováděcím právním předpisem, pak o stavební úpravě rozhoduje statutární orgán, v tomto případě předseda SVJ. To platí, pokud nejde o záležitost kterou si k rozhodnutí vyhradilo shromáždění (2012/89/§1208/h).
Justitianus
Poslední komentáře