Především je důležité se podívat na stanovy družstva a zjistit, jaké jsou přesně povinnosti družstva a členů ohledně oprav a údržby. Pokud ve stanovách existuje formulace, která zajišťuje vnější opravy a údržbu, měla by tato povinnost platit i pro obložení zdí, i když se nejedná přímo o okna.
Důležité je také zjistit, jaké jsou postupy a lhůty pro nahlášení oprav a závad ve vašem družstvu. Pokud členka nahlásila problém se obložením hned poté, co ho zjistila, je obtížné argumentovat, že zanedbala svou povinnost péče o dům.
Jestliže předseda stále odmítá opravu a tvrdí, že členka zanedbala péči o dům, mohlo by být užitečné se obrátit na ostatní členy družstva a pokusit se najít shodu a podporu v této záležitosti. Společný postup a jednotnost členů může mít větší váhu při jednání s předsedou družstva.
Pokud se situace nevyřeší interně v rámci družstva, může být vhodné hledat právní pomoc nebo se poradit s odborníkem na bytové družstvo. Úřady zaměřené na ochranu spotřebitelů nebo organizace zabývající se problematikou bytových domů by mohly také poskytnout užitečné informace a rady.
V každém případě je důležité zachovat klid, komunikovat s ostatními členy družstva a hledat konstruktivní řešení.
Poslední komentáře