Domnívám se, že § 8 odst. 1 zákona řeší pouze to, že si mohu nechat předložit způsob vyúčtování, a to dle mého názoru ještě ve smyslu obecného způsobu rozúčtování služeb (např. úklid podle počtu osob)…nikde se nemluví o postupu v případě změny příjemce služeb v průběhu měsíce, zvláště pak, když tento není řešen ve stanovách…čili můj dotaz zní, kde je postup změny řešen v zákoně, pokud není uveden ve stanovách a ani u SVJ k tomu není žádný písemně sepsaný postup?
SVJ → vlastník jednotky → nájemce → podnájemce Dobře, dá se tedy říci, že pokud nový vlastník ještě nemá k dispozici klíče od bytu, tak je do doby předání bytu vlastně příjemcem služeb vlastník původní? Tj. že by se vzájemné „vypořádání“ mezi vlastníky mělo zohledňovat až od doby předání bytu?…tedy, že by SVJ sice mělo udělat vyúčtování ke dni změny vlastnictví, ale zase nový vlastník by do doby předání bytu provedl dílčí vyúčtování služeb původnímu vlastníkovi…a tedy, když SVJ pro původního vlastníka provede vyúčtování služeb ke dni předání bytu, tak je to vlastně finančně a potenciálně dle zákona (ve smyslu bezdůvodného obohacení) ok?
Když se odprostíme od zkratky FO…můžete mi prosím sdělit, který zákon/vyhláška říká, že povinnost hradit příspěvky na správu domu a pozemku má ten, kdo je vlastníkem bytu ke dni jejich splatnosti?
Pokud jde o § 1889, tak převodce se ničemu smluvně nezavázal…pouze ze setrvačnosti zaplatil příspěvky za 12/22…a co teď?
Poslední komentáře