MMP23,
popíšu jak to děláme u nás (141 jednotek).
1)ročně se na shromáždění projedná a schválí rozpočet na příští rok a plán údržby, oprav a modernizace a zdroje jeho financování na 7 let (na příští rok podrobně, na další roky výhled)
2)každý Q je v zápisu z jednání výboru přehled hospodaření. Jednak rozvahové položky jako stav bankovního účtu, pohledávky po lhůtě, dlouhodobá záloha, zůstatek úvěru (ten už máme splacený) a jednak výsledkové položky jako náklady celkem a z toho několik největších položek
3)před shromážděním se rozesílají e-mailem projednávané materiály s návrhem usnesení. Rozvaha a výkaz zisku a ztráty jsou nad rámec povinností v plném nikoliv zkráceném rozsahu
4)před shromážděním je „předtermín“ pro zájemce, kde je k dispozici mj. obratová předvaha, hlavní kniha, deník etc. a ostatní materiály připravené na shromáždění
5)před shromážděním prověří účetnictví auditorka, která je členkou kontrolní komise. Sice nedělá statutární audit podle směrnic KA ČR, ale účty prověří
6)před projednáním a schválením účetní závěrky na shromáždění se k účetní závěrce a činnosti výboru za uplynulý rok vyjádří kontrolní komise
7)žádné speciální reporty neděláme. Vlastníky stejně nejvíce zajímá kolik budou v příštím roce platit, ti zvídavější mají zájem o stav na účtu a pohledávky po splatnosti. Ale to jim jednak posíláme předem a jednak se to promítá na plátno takže k této části projednávaných materiálů na shromáždění nejsou prakticky žádné dotazy.
Hezký den!
Pavel
Poslední komentáře