ASK, Vaše informace jsou kusé a naprosto nedostatečné. Je třeba abyste nám sdělila co je ve stanovách uvedeno o schvalování údržby, oprav, modernizací, rekonstrukcí.
Podle § 1208 platí, že do působnosti shromáždění patří (…) rozhodování o opravě nebo údržbě společné části anebo stavební úpravě společné části, která nevyžaduje změnu prohlášení, převyšují-li náklady částku stanovenou prováděcím právním předpisem; to neplatí, pokud stanovy určí něco jiného.
Oním prováděcím právním předpisem zmíněným v § 1208 je nařízení vlády č. 366/2013 Sb.. Podle § 13 odst. 2 platí, že v působnosti statutárního orgánu společenství vlastníků jednotek je rozhodování o opravě nebo stavební úpravě společných částí nemovité věci, nepřevyšují-li náklady v jednotlivých případech částku 1000 Kč v průměru na každou jednotku; tento limit neplatí, pokud se jedná o opravy způsobené havárií na společných částech, nebo pokud stanovy společenství vlastníků jednotek určí něco jiného.
Z uvedeného plyne, že rozhodující je obsah stanov. O tom jste zde ovšem nenapsala nic k věci, a my nejsme jasnovidci a netušíme co máte ve stanovách. Proto nemůžete dostat použitelnou odpověď.
Pokud jde o „mimořádné“ platby, nechápu nad čím mudrujete.
- Shromáždění může rozhodnout o příspěvcích na budoucí náklady správy domu, a v tom případě se zpravidla stanoví k tomu účelu pravidelné zálohy.
- Stejně tak může shromáždění rozhodnout o jednorázovém příspěvku (na kokrétní účel v konkrétní – již známé – výši).
- Příspěvek může v určitých případech vymáhat SVJ bez toho, že by o tom rozhodlo shromáždění.
Vy ten druhý případ z nějakého důvodu nazýváte „mimořádné platby“, i když na nich není celkem nic mimořádného. V obou případech jde o příspěvky na správu domu podle § 1180 odst. 1.
Justitianus
Poslední komentáře