vyuctování za předchozí rok
Dobrý den, prvně se omlouvám za chyby a překlepy či autokorekci. Dotaz za mě pokládá dcera z mobilního telefonu.
K problému v domě – máme pouze SVJ, nad nimi není nikdo. Před cca 4 roky si odhlasovali, že nebudeme spadat pod Družbu, ale vše bude řešit SVJ. Od té doby panuje samovláda. SVJ podepisuje smlouvy bez vědomí vlastníků, odmítá sdělovat informace i po dotazech, nereaguje na problémy v bytech ani reklamace. Probíhalo zateplení a bylo u evidentně mnoho pochybení, místo nápravy se podepisovaly nevýhodné dodatky a odmítali sdělit co v nich je. Neohlášeně se Vám bez důvodu zvou do bytu, když s něčím nesouhlasí, vyhrožují, zastraší, obtěžují vás telefonáty, arogantními e-maily, zvoní v nočních hodinách (naposledy tento týden v 23:29) .
Akutně jde teď o problém s vodou resp. s jejím vyúčtováním. Už v roce 2019 jsem měla naúčtovanou trojnásobnou spotřebu Sv oproti předchozím rokům, dle vedení bylo vše v pořádku. V roce 2020 byla spotřeba SV už 4 násobná a zároveň došlo i k prakticky nulové spotřebě TV. Důvod byl ten, že docházelo k mísení vody, SV tekla nekontrolovatelně do SV. Problém s vodoměry vedení odmítalo řešit, pouze mi oznámili, že si mám sama problém vyřešit a že mi bude voda přepočítána. Když jsem se dotazovala jak, že podmět musí k Techemu přijít od SVJ bylo mi v dubnu 2021 oznámeno, že se problém prý dokonce opravil sám. Na dotaz jak – prý jsem si něco urvala v kuchyni a problém se tím vyřešil. Po mích námitkách a citování zákonu mi byl po víc než půl roce objednaný technik, který vodoměr vyměnil a problém údajně vyřešil.
Nicméně byla mi přepočtena pouze teplá vody, za studenou mám nedoplatek 2 tisíce, spotřebu 4 násobnou, přestože by mi měli ze záloh vracet. Je tam manko asi 7 tisíc. Už v loňském roce to bylo skoro 5 tisíc.
Reklamace byla zamítnuta účetní s tim, že je vše v pořádku. Byly naúčtovány hodnoty z vodoměru, které nebyly korektní. SVJ tvrdí, že se tím odmítají zabývat, ze se rozhodli ze se přepočita jen TV a moje dle jich nepodložené námitky (mám vyúčtování 5 let zpět a doklad o tom, že problém opravdu byl) odmítají vůbec poslouchat, navíc prý už vypláceli přeplatky a je pozdě, také jsem je prý odmítla vpustit v pandemii jednoho člena SVJ (měla jsem tenkrát horečky a pán se mi chtěl vrtat ve vodoměrech). Fotky se spotřebou jsem SVJ předala a dle Techemu se tyto hodnoty ani neschodovaly s hodnotami dálkově odečtenými.
Přepočet SV mi Techem odmítá udělat bez podmětu od SVJ a ti ho schválně nepodali a ani momentálně nechtějí.
Snad mám ze zákona právo o přepočet vody, když nešel korektně odečíst? Mám spotřebu TV 15 m3 a SV 129 m3 a potvrzení, že vodoměr TV byl měně za jiný s klapkamy, protože docházelo přelévání vody. Za předchozí roky byla spotřeba vždy do 50 m3 SV a do 20m3 TV i při 3 členech domácnosti, a už za rok 2019 byla spotřeba při dvou členech domácností TV 13 m3 a SV 96m3. Roky 2018 a 2017 mám spotřebu SV něco málo přes 30 m3 Poslední vyjádření SVJ bylo směrem k účetní, s tím, že vedení se rozhodlo a reklamace je zamítnuta už před měsícem a odmítají se tím dále zabývat. Účetní i Techem (poskytovatel vody) mi sdělili, že si mám problém vyřešit sama s SVJ, ti nijak nereagují s tím, že je vše vyřešené. S takovou budu příští rok platit všechny úniky v domě, jen „protože se SVJ rozhodlo“.
Když jsem psala do vodáren, řekli mi, že je vyúčtování v pořádku, protože SVJ trvala na přepočtu pouze TV a SV odmítli nechat přepočítat. Takže obejít SVJ se také nedá.
Mimochodem, toto jednání se děje poslední rok běžně. Např. když proběhala stavba a zateplení domu a já měla účtované např. nedodané parapety a přitom i papír od dodavatele, že nebylo dodáno a nemá se účtovat, SVJ na schůzi také odhlasovalo, „že se dohodli, že mi to přesto naúčtují, protože to bylo v projektu“ apod.
Takových příkladů mám mnoho, za poslední roky mě SVJ okradlo o spoustu peněz a je dost možné, že stejným způsobem mizí i společné prostředky.
Poradí mi někdo, co mám akutně dělat s vyúčtováním? Má být zaplaceno do týdne, ale netuší proč bych měla platit 2 tisíce, když by mi několik tisíc vracet.
Jsem sama ženská, jen s dcerou a ve finanční tísni a velkými zdravotními problémy a SVJ to ví a proto se tam chová, ví že se s nimi soudit nebudu. Toto uvedl i eden člen když mi naposledy vyhrožoval, kvůli jiné věci. Chování SVJ v domě je dle mě nezákonné a ke mě i z pohledu lidského úplně za čárou a netuším, co mám dělat. Když jsem halasila problém s topením, bylo mi sděleno, že jsem blbá a mám si otočit kohoutem, takže jsem celou minulou topnou sezonu v bytě mrzla. Pokud jsem hlásila jakýkoliv problém, byl ignorován, i žárovku na chodbě mi odmítali 3 měsíce vyměnit a úklidu tu také nevadilo , protože se svolením SVJ neprohýbá. Místo zodpovězení dotazu mě chodí v nočních hodinám zastrašovat, mlátit mi do dveří. V pondělí jsem psala dotaz celému vedení, zda se tedy budou reklamací zabývat, nebo mám brát jako vyjádření celého SVJ to co napsali účetní a nikdo nereagoval, jen jeden člen vedení mi tu zvonil v 23:29 večer. Vzhledem k tomu že jsem už spala a posledně mi mlátil do dveří a cpal se mi do bytu, neotevřela jsem, na emailu nic nemám. Tak předpokládám, že odpověď opět neobdržím a pak mi jen přijde upomínka k zaplacení částky.
Poslední komentáře