Pane tomas 22, a toto je přesně ten důvod, proč zákon nařizuje ověření každých 5 let. To není uzákoněno jen tak pro srandu. Už to tedy chápete v čem je Vaše pochybení?
Byl jste nepochybně buď vlastníkem vodoměru ve vašem bytě, nebo spoluvlastníkem všech vodoměrů v celém domě. Kdo jiný než vlastník/spoluvlastník by si měl hlídat lhůty ověření? Vždyť to bylo ve Vašem vlastním zájmu, aby ty vodoměry byly ověřené! Na vodoměrech záviselo vyúčtování nákladů na teplou vodu. Nechoval jste se s péčí řádného hospodáře.
Pokud byste podle zákona č. 67/2013 Sb. namítal nesprávné měření vodoměrů a požadoval jejich přeměření (což jste neučinil), pak by mohl být proveden důkaz buď orientační zkouškou bez demontáže, nebo demontáží a následným přeměřením v autorizované zkušebně. To vše na Vaše vlastní náklady, samozřejmě. Pokud byste byl s Vaší námitkou úspěšný, SVJ by bylo povinno proplatit Vám tyto náklady.
Ostatně při reklamaci zboží v obchodě to probíhá naprosto shodně. Netuším proč se tomu divíte. Je-li reklamace zamítnuta, zaplatí si zákazník znalecký posudek a s ním jde k soudu. Soud mu pak přizná jak právo na reklamaci, tak i náhradu veškerých účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace. Vám se ale nechtělo platit pár tisíc za orientační zkoušku vodoměrů bez demontáže, tak jste zaplatil 200000 za prohrané soudní spory. Bylo to Vaše rozhodnutí.
Justitianus
A znovu prosím: Nepokušejte se sem rozšířit diskusi o neověřených vodoměrech a Vašem soudním sporu; ta probíhá jinde. Zde se diskutuje výhradně k nesprávným „radám“, které vlastníkovi jednotky poskytl jeho neznalý právník a neznalý odpovědný pracovník Českého metrologického institutu. Děkuji.
Poslední komentáře