Platí přece, že podle zákona o účetnictví musí být na účetním dokladu podpis toho, kdo zaúčtovává, tedy pokud by vlastník vedl podvojné účetnictví, podepisuje on jako příjemce dokladu, nikoli ten, kdo vystavil. Proto se přece už 15 let faktury běžně posílají e-mailem, akorát se pak musí buď vytisknout a podepsat, nebo ponechat elektronicky a připojit e-podpis.
Reklamaci vyúčtování by asi opravdu měl podat společný zástupce, nicméně soud by zjišťoval, zda byla projevena vůle a pokud by ostatní spoluvlastníci dosvědčili, případně se doložila plná moc, tak by to nejspíš zakceptoval.
Otázka je, zda je vyúčtování „právním jednáním“ a zda tedy na něm musí být podpis statutára, případně zástupce na základě P.M. U nás jsme to vyřešili tak, že samozřejmě vyúčtování reálně dělá správcovská firma, která používá jakýsi software, který vyúčtování vytiskne v určité podobě, na to se pak podepíše zaměstnankyně správce na základě plné moci, je tam tedy výslovně uvedeno, že „vyúčtování vystavilo společenství“ a „Na základě plné moci“.
Poslední komentáře