jsme bytový dům se čtyřmi vlastníky a čtyřmi byty
Dobrý den, naše sestra bydlí v bytovém domě se čtyřmi vlastníky a čtyřmi byty, takže bohužel tam nevzniklo klasické SVJ. Správcovství se ujal člověk, který pracuje jako ředitel základní školy. Odmítá předložit vyúčtování plateb ze společných prostor, odmítal nám dát k nahlédnutí faktury (např. za opravu střechy), odmítá nechat nahlédnout do výpisů z účtu, takže jsme nyní pojali podezření, zda vůbec bytový dům má nějaký společný účet a platby nebyly zasílány na jeho soukromý účet, ze kterých on platil faktury apod. Můj dotaz zní, zda by nám někdo neporadil, která ustanovení zákona se vztahují na situaci, kdy se jedná o dům se 4 bytovými jednotkami, jaké máme práva a povinnosti, a zda má i tento bytový dům povinnost vést účetnictví (a po jaké době by mohlo být skartováno) a zda je v pořádku, pokud by takovýto bytový dům neměl společný účet u banky.
V současné době chce předat agendu dalšímu vlastníkovi bytu v tomto bytovém domě, avšak chce to udělat stylem, že nový správce začne v podstatě od píky, co bylo před tím, udělá se tlustá čára. Pokud bychom to vzali, na co bychom si měli dát pozor. A hlavně není jeho povinností předat nám vyúčtování za těch cca 15 let, co to vedl?
Děkuji předem za odpověď.
Míra
Poslední komentáře